اضافه شدن شصت هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم

فعالیت دوازده شرکت فنی مهندسی استان قم در طرح پهنه بندی کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد: صد و پنجاه و چهار شرکت فنی مهندسی عضو این سازمان هستند که از این تعداد، دوازده شرکت در بخشهای مختلف در طرح پهنه بندی کشاورزی فعال هستند.

کد خبر: 971206017 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ - ۲:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد: صد و پنجاه و چهار شرکت فنی مهندسی عضو این سازمان هستند که از این تعداد، دوازده شرکت در بخشهای مختلف در طرح پهنه بندی کشاورزی فعال هستند.

فعالیت دوازده شرکت فنی مهندسی استان قم در طرح پهنه بندی کشاورزی

فعالیت دوازده شرکت فنی مهندسی استان قم در طرح پهنه بندی کشاورزی

دوازده شرکت فنی مهندسی استان قم  در طرح پهنه بندی کشاورزی فعالیت دارند

عباس خرمی، ادامه داد: طرح پهنه بندی کشاورزی در قالب‌ نظام نوین ترویج کشاورزی از سال نود و چهار و با هدف تقویت و توسعه ترویج در بخش کشاورزی از طریق بکارگیری شصت و هشت تن از ناظران و کارشناسان آغاز شد.
عباسی ادامه داد: این شرکتها در راستای ارائه آموزش و مهارتهای لازم به کشاورزان و بهره برداران فعالیت دارند.
استان قم دارای ۱ شهرستان قم و ۵ بخش مرکزی، سلفچگان، جعفریه، کهک و خلجستان است. کل اراضی قابل کشت قم معادل صد و پنج هزار و هفتصد و سی هکتار است، مجموع کشت سبز استان شامل بیست هزار هکتار باغ و چهل و دو هزار هکتار زراعت شامل هفده هزار و پاتصد و سی و یک هکتار کشت جو، ۵ هزار و ششصد و هفتاد و پنج هکتار کشت گندم آبی، دو هزار و سیصد و چهل و شش هکتار کشت کلزا و بقیه سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و صیفی جات اختصاص یافته است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر هفتصد و چهل و پنج هزار تن شامل چهارصد و بیست و پنج هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و دویست و هشت تن آبزیان و سیصد و بیست هزار تن محصولات دامی است.
عباسی تصریح کرد: شرکتهای طراحی آبیاری تحت فشار با اشتغال چهل تن و سی و پنج شرکت پیمانکار با اشتغال شصت تن ساماندهی شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم همچنین یادآور شد: در سالهای اخیر آبیاری تحت فشار در نه هزار هکتار از اراضی استان عملیاتی شده که هفتاد درصد صرفه جویی در مصرف آب را سبب شده است.

فعالیت دوازده شرکت فنی مهندسی استان قم در طرح پهنه بندی کشاورزی

وی، در بخش دیگری از اظهارات خود با عنوان این که حدود دو هزار و پانصد تن در نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست استان عضویت دارند، گفت: نیمی از این افراد هیچ شغلی نداشته و یا در مشاغلی غیر مرتبط با کشاورزی فعالیت میکنند.
خرمی یاد آور شد: با توجه به وجود این نیروی انسانی کارشناس و آگاه از علم روز کشاورزی و هم‌چنین ظرفیتهای فراوان کشاورزی قم، موضوع کارآفرینی برای آن ها توسط دولت و بخش خصوصی بصورت جدی پی‌گیری گردد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۷
692 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0