راندمان بالا با حداقل تسهیلات ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

راندمان بالا با حداقل تسهیلات

ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: قائل شدن رویکرد سیاسی به این سازمان و بخش کشاورزی مقبول نبوده و نگاه ما توسعه محور است.

کد خبر: 971206002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ - ۱۰:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: قائل شدن رویکرد سیاسی به این سازمان و بخش کشاورزی مقبول نبوده و نگاه ما توسعه محور است.

راندمان بالا با حداقل تسهیلات

راندمان بالا با حداقل تسهیلات

کشاورزی حوزه سیاسی نیست؛ با  حداقل تسهیلات راندمان بالایی داریم

شهرام محمدی در گردهمایی تجلیل از مقام مهندس در اردبیل گفت: نظام مهندسی کشاورزی قصد تبدیل شدن به سازمان سیاسی را ندارد و در مقابل سیاست کلان آن این است که بتواند طنین صدای کشاورزی باشد و در ابتدا باید بتواند طنین صدای مهندسان و فعالین بخش کشاورزی باشد.
محمدی با عنوان این که این سازمان ارتقا بهره وری بخش کشاورزی را دنبال می‌ کند، گفت: تمامی اقدامات در این راستا است که بخش عمده دغدغه دولت‌مردان بخش کشاورزی حل گردد و از جمله این که در راستای اشتغالزایی بخش کشاورزی در سال آینده برنامه‌ریزی شده است.
طرح ‌های هوشمند سازی کشاورزی در اردبیل اجرا می‌ گردد
دویست و نود هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل به زیر کشت گندم رفت، پنج هزار طرح اشتغال در بخش کشاورزی در استان اردبیل اجرا گردید، طرح کاشت محصولات کشاورزی علمی ‌محور در اردبیل اجرا می گردد.
وی ادامه داد: هرچند بصورت قطعی نمی ‌توانیم رقمی برای اشتغال استان اعلام کنیم ولی براساس برنامه‌ریزی‌ها امیدواریم در سال آینده بتوان بیش از ۱۰۰۰ نفر را بکار گرفت.
وی با عنوان این که در وضعیت کنونی، شش هزار نفر در استان و بیش از دویست و پنجاه هزار نفر در کشور عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند، افزود: بخش کشاورزی از حوزه هایی هست که توانسته در چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی با رشد قابل توجه روبرو گردد و میزان تولیدات از دو میلیون تن به صد و بیست و پنج میلیون تن در کشور رسیده است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که شصت و پنج درصد تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص یافته است و بهره بخش کشاورزی از تسهیلات حداقلی بوده ولی بهره وری این حوزه بالا است و صادرات مطلوبی را نیز شاهد هستیم.
شکل ‌گیری مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با عنوان این که در بیانیه قدم دوم انقلاب نیز به دو حوزه جوانان و دانش تاکید شده است، تصریح کرد: هر دو حوزه در بخش کشاورزی مورد توجه ویژه است و نظام مهندسی در واقع تلفیق سازمان دانشی کشاورزی محسوب می گردد.
وی به کاهش روزمرگی مهندسان کشاورزی اشاره کرد و گفت: در پی این هستیم که سهم بری برای دانش آموختگان نهادینه گردد و طبق همین اساس کارگروه دانش‌ های نوین برگزار گردید و توانستیم شتاب کشاورزی را برگزار کنیم.

راندمان بالا با حداقل تسهیلات

وی، به انتخاب پنج ایده برتر در شتاب کشاورزی و حمایت در پارک علم و فناوری اشاره و بیان کرد: از جمله محوری ترین برنامه های سال آینده ایده پردازی است و در نظر داریم آموزشها از شکل نظری خارج شده و در تعامل با تولیدکنندگان فضا برای فعالیت مهندسان در بخش تولید فراهم گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی متحدالشکل در شهرستانها خبر داد و افزود: سال آینده ستاد انتخاباتی و بانک اطلاعاتی از نمونه های سازمان نظام مهندسی کشاورزی تشکیل می‌گردد.
وی با اشاره به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی در بخش کشاورزی، گفن: مهندسان میتوانند با تعامل تولیدات و دانش خود را در سطح بین الملل معرفی کنند.
محمدی، برگزاری جشن ‌های تجلیل از مهندسان کشاورزی در اردبیل، خلخال و مشکین‌شهر را با هدف تقدیر از زحمات و تلاش‌ های قشری مظلوم دانست و افزود: مملکت اسلامی ایران بر محور کشاورزی مدیریت میشود و استقلال کشاورزی و رشد و توسعه آن در گرد تلاشهای مسئولان و جانفشانی شهدا از جمله شهدای مهندس کشاورزی است.
منبع: ذاکر نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۷
650 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0