معاون استاندار قم بیان داشت:

تامین ۹۰ درصد از امنیت غذایی کشور توسط بخش کشاورزی

مهرداد غضنفری اظهار داشت: بخش کشاورزی امروز مسئول تأمین نود درصد از امنیت غذایی کشور است و نود درصد از عامل توسعه که همان منابع آبی است در اختیار این بخش قرار دارد.

کد خبر: 971205008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ - ۹:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مهرداد غضنفری اظهار داشت: بخش کشاورزی امروز مسئول تأمین نود درصد از امنیت غذایی کشور است و نود درصد از عامل توسعه که همان منابع آبی است در اختیار این بخش قرار دارد.

تامین ۹۰ درصد از امنیت غذایی کشور توسط بخش کشاورزی

تامین ۹۰ درصد از امنیت غذایی کشور توسط بخش کشاورزی

تامین ۹۰ درصد از امنیت  غذایی کشور توسط بخش کشاورزی

وی در آیین تجلیل از مقام مهندسین و تبیین نقش علوم و دانش مهندسی کشاورزی که در سالن امام جواد (علیه السلام) استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: عامل انسانی مهمترین سرمایه و پایه اصلی ثروت جامعه است و باید این سرمایه با اتکا بر اخلاق حرفه‌ای و دانش خود مدیریت خوبی داشته باشد، زیرا بیش ترین پیشرفت کشور‌های توسعه یافته سرمایه انسانی است.
غضنفری افزود: استان قم از استان ‌های پایلوت در زمینه بهره‌وری از منابع محدود در کشور است و بخش کشاورزی ظرفیت‌ های مطلوبی در ارتقای اقتصاد استان و رونق اشتغالزایی دارد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم اظهار داشت: فلسفه ایجاد نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ساماندهی بخش‌ های مختلف کشاورزی و هدایت کارشناسان و مهندسان کشاورزی برای کارآفرینی و تولید اشتغال در این بخش است.
وی افزود: بخش کشاورزی امروز مسئول تأمین نود درصد از امنیت غذایی کشور است و نود درصد از عامل توسعه که همان منابع آبی است در اختیار این بخش قرار دارد.
وی، بخش مهندسی کشاورزی را عامل پیشرفت دانست و گفت: هر گونه خللی در این بخش به تأمین امنیت غذایی لطمه خواهد زد.
غضنفری خاطر نشان کرد: باید با تکیه بر دانش و ایده این مهندسان در شرایط سخت اقتصادی که امروز کشور با آن مواجه است به خودکفایی رسید و حتی در بحث صادرات هم می ‌توان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

تامین ۹۰ درصد از امنیت غذایی کشور توسط بخش کشاورزی

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم ابراز کرد: کارشناسان و مهندسان این تشکل نقش اساسی در تأمین سلامت امنیت غذایی دارند و باید با تکیه بر دانش خود بیش ترین بهره‌وری را با کم‌ترین هزینه در این بخش داشته باشند.
در ادامه این جلسه، نمایندگان تشکل‌ های صنفی و بخش خصوصی در بخش ‌های مختلف به بیان عملکرد خود پرداخته و مشکلات خود را برای استاندار بازگو کردند.
در خاتمه این آیین، با اهدای لوحی از طرف استاندار قم از مهندسان نمونه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در بخش‌ های گلخانه‌ای، کشاورزی، دام و طیور و تغییر سیستم آبیاری تقدیر گردید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۷
608 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0