برگزاری نخستین نشست ایجاد و توسعه نظام مستندسازی تجربیات در سازمان نخستین نشست ایجاد و توسعه نظام مستندسازی تجربیات

برگزاری نخستین نشست ایجاد و توسعه نظام مستندسازی تجربیات در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

نخستین نشست نظام مستندسازی تجربیات در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با محوریت تجربه‎نگاری، تجربه‎کاوی، مدیریت دانش و ثبت درس آموخته‌ها در تاریخ 8 بهمن ماه نود و هفت با حضور تعدادی از اعضای هیات مدیره و هیات رییسه گروه ‎های تخصصی 7 رشته، معاونت برنامه‌ریزی و کنترل سیستم ‎ها، معاونت خدمات فنی مهندسی، معاونت توسعه سرمایه مهندسی، معاونت امور دفاتر نمایندگی، مدیریت آموزش و پژوهش، مدیریت امور گروه ‎های تخصصی و کمیسیون ‌ها، نماینده امور کارشناسی و داروی و نماینده امور حقوقی و قراردادهای سازمان برگزار گردید.

کد خبر: 971117011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ - ۴:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران،نخستین نشست نظام مستندسازی تجربیات در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با محوریت تجربه‎نگاری، تجربه‎کاوی، مدیریت دانش و ثبت درس آموخته‌ها در تاریخ ۸ بهمن ماه نود و هفت با حضور تعدادی از اعضای هیات مدیره و هیات رییسه گروه ‎های تخصصی ۷ رشته، معاونت برنامه‌ریزی و کنترل سیستم ‎ها، معاونت خدمات فنی مهندسی، معاونت توسعه سرمایه مهندسی، معاونت امور دفاتر نمایندگی، مدیریت آموزش و پژوهش، مدیریت امور گروه ‎های تخصصی و کمیسیون ‌ها، نماینده امور کارشناسی و داروی و نماینده امور حقوقی و قراردادهای سازمان برگزار گردید.

برگزاری نخستین نشست ایجاد و توسعه نظام مستندسازی تجربیات در سازمان

برگزاری نخستین نشست ایجاد و توسعه نظام مستندسازی تجربیات در سازمان

نخستین نشست ایجاد و توسعه نظام مستند سازی تجربیات در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید

پیشنهاد اوّلیه این طرح توسط سیامک الهی‌فر، عضو هیات مدیره و رئیس گروه تخصصی عمران عنوان و بعد از بررسی و تصویب در گروه تخصصی عمران و هیأت رییسه سازمان در این نشست با هدف معرفی طرح به واحدهای سازمانی که در اجرای طرح نقش مهم و کلیدی خواهند داشت، ارایه شد.
لازم به ذکر است که بزودی کمیته نظام مستندسازی تجربیات که راهبری و مدیریت طرح را عهده‌ دار خواهد بود متشکل از اعضای هیأت رییسه گروه ‎های تخصصی عمران ایجاد خواهد شد.
اهداف اصلی و مهم‌ترین اثرات و نتایج طرح “نظام مستندسازی تجربیات” در سازمان نظام مهندسی ساختمان عبارتند از:
ثبت تاریخی، تحلیلی و علمی تجارب، موفقیت ‌ها، دستاوردها، مراحل رشد و سایر رویدادهای تعیین کننده و مهم سازمان و گسترش و آموزش فرهنگ سازمانی به نسل ‌های بعدی کارکنان و مدیران.
جمع‌آوری و به کارگیری آن بخش از دانش که برای سازمان دارای اهمیت است و تواناسازي کليه نيروهاي موجود در سازمان براي دسترسي به آن و استفاده از آن در جهت اهداف موضوع ماده دو قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان.
ترکيب کردن اطلاعات با تجارب و دانش موجود و ايجاد يک پايگاه دانش قابل مديريت.
ایجاد و توسعه فرهنگ تسهيم دانش در سطح سازمان و اثر بخشي بر محیط کاری آن.

برگزاری نخستین نشست ایجاد و توسعه نظام مستندسازی تجربیات در سازمان

ایجاد ابزاری برای خلق نظریه‌ های بومی مدیریت سازمان.
کاهش هزينه‌ هاي آموزش دوباره اعضاء، کارکنان و متخصصان با در اختيار گرفتن دانش ضمني که با بکارگیری آن سازمان بتواند فرايندها را براي کاربرد هاي آتي حفظ کند.
رویکرد اصلیِ مصوب جهت پیاده‌سازی طرح در قدم اول، شامل گروه‌ های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، شورای انتظامی، هیات داوری و واحد حقوقی سازمان با تمرکز بر مستندسازی تجارب اعضای سازمان در موضوعات تخصصی هفت رشته با محوریت صلاحیت‌ های طراحی، نظارت و اجرا و هم‌چنین سایر موضوعات حرفه‌ای و صنفی است و بمنظور ارایه دستاوردهای حاصل از طرح همایشی دوره‌ای تحت عنوان «همایش نگرش مستند» در نظر گرفته شده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ بهمن ۹۷
578 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0