انعقاد تفاهم نامه 3 جانبه در مورد نقشه های تفکیکی آپارتمانها در کرمان رضا طالبی زاده

انعقاد تفاهم نامه ۳ جانبه در مورد نقشه های تفکیکی آپارتمانها در کرمان

رضا طالبی زاده در آیین انعقاد تفاهم نامه 3 جانبه در مورد نقشه های تفکیکی آپارتمانها که با حضور شهردار کرمان و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.

کد خبر: 971117009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ - ۱:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رضا طالبی زاده در آیین انعقاد تفاهم نامه ۳ جانبه در مورد نقشه های تفکیکی آپارتمانها که با حضور شهردار کرمان و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.

انعقاد تفاهم نامه 3 جانبه در مورد نقشه های تفکیکی آپارتمانها در کرمان

انعقاد تفاهم نامه ۳ جانبه در مورد نقشه های تفکیکی آپارتمانها در کرمان

تفاهم نامه ۳ جانبه در مورد نقشه های تفکیکی  آپارتمان ها در کرمان منعقد شد

وی با اشاره به این که قوانین ثبتی و شهرداری الزامات خاص خود را در صدور اسناد مالکیت و پایان کار آپارتمانها دارند و این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی در مورد نحوه برداشت نقشه های تفکیکی آپارتمانها شده بود، بیان کرد: با اتخاذ رویه واحد در این تفاهم نامه، و اجرایی شدن آن نقشه های تفکیکی تهیه شده توسط نقشه برداران سازمان نظام مهندسی ساختمان با پایان کار تنظیم شده در شهرداریها مطابقت کامل دارند و بدین طریق از مراجعات مکرر مردم به ادارات مزبور جلوگیری خواهد شد.

این مقام قضائی، با عنوان این که در تفاهم نامه ۳ جانبه واژه های تخصصی، فنی و حقوقی با شفافیت و روشنی تعریف شده اند، گفت: با وحدت رویه بوجود آمده سرعت خدمت‎رسانی به مردم شریف کرمان افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به راه اندازی سیزده ایستگاه ثابت سامانه شمیم در محل ادارات ثبت استان و برداشت مختصات جغرافیایی با خطای کم‌تر از سه سانتی متر توسط این سامانه، ادامه داد: نقشه برداران شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان میتوانند با استفاده از این سامانه نسبت به تهیه نقشه های دقیق معابر و پارکها اقدام کنند و اداره کل ثبت استان آمادگی هر گونه همکاری در این مورد را دارد.

انعقاد تفاهم نامه ۳ جانبه در مورد نقشه های تفکیکی آپارتمانها در کرمان

در ادامه شهردار کرمان در بعضی از موارد در روند تهیه نقشه تفکیکی آپارتمانها جهت صدور پایان کار و سند مالکیت مغایرت هایی وجود داشت که پس از برگزاری نشستهای متعدد؛ مقرر گردید طی تفاهم نامه ایی این موضوع تجمیع شده و توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان مدیریت گردد.
در ادامه، ریاست سازمان نظام مهندسی استان کرمان افزود: با آموزش نقشه برداران و تسلط آنان به ضوابط شهرداری و قوانین ثبتی، پیچیدگیهای اداری و کاغذ بازی بیش از پیش کم خواهد شد و بعد از تهیه یک نقشه واحد، و مطابقت آن با پایان کار شهرداری سند مالکیت صادر می شود.

منبع: کرمان رصد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ بهمن ۹۷
661 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0