تغییر آیین‌ نامه ساخت‌ و ساز در کشور طبق تجارب زمین لرزه کرمانشاه محمد اسلامی اظهار داشت:

تغییر آیین‌ نامه ساخت‌ و ساز در کشور طبق تجارب زمین لرزه کرمانشاه

اسلامی ادامه داد: معیارها و ضوابط آیین ‌نامه ساخت‌ و ساز در کشور طبق تجارب زلزله کرمانشاه تغییر پیدا کرده است.

کد خبر: 971116013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ - ۴:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،اسلامی ادامه داد: معیارها و ضوابط آیین ‌نامه ساخت‌ و ساز در کشور طبق تجارب زلزله کرمانشاه تغییر پیدا کرده است.

تغییر آیین‌ نامه ساخت‌ و ساز در کشور طبق تجارب زمین لرزه کرمانشاه

تغییر آیین‌ نامه ساخت‌ و ساز در کشور طبق تجارب زمین لرزه کرمانشاه

تغییر آیین‌ نامه ساخت‌ و ساز در کشور طبق  تجارب زمین لرزه کرمانشاه

وزیر راه و شهرسازی، در روند بازدید از مناطق زلزله‌زده سرپل ‌ذهاب و مسکن مهر این مناطق، گفت: همه ساخت و سازها در کشور طبق ضوابط و معیارهای قانونی صورت می‌ گیرد و سازمان نظام مهندسی هم موظف به نظارت بر آن ها است.
اسلامی با اشاره به وضعیت مسکن مهر سرپل ذهاب در زمین لرزه سال گذشته، اظهار داشت: اتفاقی که در مسکن مهر این منطقه اتفاق افتاد به علت عدم رعایت آیین نامه‌ها و اجرا نشدن آنها بود و این واحدها در جریان زلزله ایستایی و پایداری خوبی از خود نشان ندادند.
وی، از تغییر آیین نامه‌های ساخت و ساز با توجه به تجارب زنین لرزه سال گذشته خبر داد و ادامه داد: معیارها و ضوابط آیین ‌نامه تغییر پیدا کرده است تا واحدها استحکام و ایستایی بیش تری داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی با عنوان این که در بازسازی‌های صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آیین نامه جدید رعایت شده است، گفت: همه مقاوم سازیها طبق معیارهای جدید است و تا واحدهای جدید بتوانند بعنوان یک ساختمان مقاوم در زلزله‌ها باشند.
وی افزود: در واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب تعداد ۳ بلوک به علت ناپایداری تخریب شد و از نو احداث می ‌گردد هم‌چنین بیست و یک بلوک باقی‌مانده هم مقاوم‌سازی شده اند.
اسلامی، با تقدیر از مشارکت مردم در ساخت و سازهای مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: رکورد بی ‌سابقه ای در مناطق زلزله زده کرمانشاه رقم خورده است و با توجه به حجم ساخت و سازها و نیز مدت زمان ۱ سال یک رکورد در کشور به ثبت رسیده است.
وی، هم‌چنین با اشاره به این که ساخت و سازهایی که در حال حاضر صورت می‌ گیرد بیش تر از واحدهای مسکونی قبل از زمین لرزه بوده است، گفت: حجم کار ۳ برابر شده است و تا به حال بیش از یازده هزار و هشتصد واحد پروانه صادر شده است که با توجه به الزامات فنی و بالا بودن حجم کار بسیار قابل قبول است.

تغییر آیین‌ نامه ساخت‌ و ساز در کشور طبق تجارب زمین لرزه کرمانشاه

اسلامی در ادامه به فعالیتهای بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده اشاره و با قدردانی از این فعالیتها، گفت: با مدیریت مردم و نیز همکاری آنها با پیمانکاران این وضعیت پیشرفتها بالا بوده است.
وی با اشاره به این که بنیادهای مسکن معین نقش یکپارچه ای در بازسازی ها داشته اند، خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم در سال آینده و دومین سالگرد زلزله شاهد اتمام ساخت و سازها و ایجاد شهری نو باشیم.
وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به الزامات قانونی در شناسنامه‌دار شدن ساختمان ‌ها و ملاک ارزیابی آن برای واحدها یاد آور شد: دولت ضوابط و مقررات جدیدی را برای ساخت و سازها ابلاغ نموده است و اگر در این زمینه کوتاهی صورت گیرد، با جدیت برخورد می‌ گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ بهمن ۹۷
535 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0