پیشنهاد مجلس برای اولویت‌ دهی به اکتشاف در بودجه نود و هشت رئیس کمیته معدن مجلس بیان کرد:

پیشنهاد مجلس برای اولویت‌ دهی به اکتشاف در بودجه نود و هشت

داریوش اسماعیلی گفت: در لایحه بودجه نود و هشت پیشنهاد شده است، اعتبار بند (پ) ماده چهل و سه استانها زیر نظر شورای معادن استان ‌ها با اولویت اکتشاف هزینه گردد.

کد خبر: 971107003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ - ۷:۱۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،داریوش اسماعیلی گفت: در لایحه بودجه نود و هشت پیشنهاد شده است، اعتبار بند (پ) ماده چهل و سه استانها زیر نظر شورای معادن استان ‌ها با اولویت اکتشاف هزینه گردد.

پیشنهاد مجلس برای اولویت‌ دهی به اکتشاف در بودجه نود و هشت

پیشنهاد مجلس برای اولویت‌ دهی به اکتشاف در بودجه نود و هشت

پیشنهاد مجلس برای اولویت‌ دهی به اکتشاف در بودجه نود و هشت

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران این اقدام را در راستای حمایت از حوزه اکتشاف معادن دانست.
وی با تاکید بر اجرای نقشه راه معدن اظهار داشت: قطعا با اجرای نقشه راه معدن، انقلابی در حوزه معدن و صنایع معدنی رخ می ‌دهد و در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظرخواهی از تشکل ‌ها در جهت حل مشکلات، می‌ تواند مسیر پویایی اقتصاد معدن را هموار کند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اولویت اول سازمان نظام مهندسی معدن کشور، صیانت از معادن خواهد بود چرا که مواد معدنی تجدید ناپذیر است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: در زمینه صیانت از معادن، گرداوری ضوابط و دستورالعمل ‌های کاربردی و بهرمندی از توان کارشناسان خبره در حوزه معدن و صنایع معدنی باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: برنامه‌ ریزی برای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین استفاده از ظرفیت ‌های مراکز دانش بنیان شرایط دستیابی به اهداف بخش معدن و صنایع معدنی را تسهیل خواهد کرد.
اجرای پروژه‌های مطالعاتی در بخش معدن و صنایع معدنی
در این جلسه، ریاست هیات مدیره انجمن مهندسی معدن ایران نیز طی سخنانی گفت: ایمیدرو با اقدامات توسعه‌ای خود می‌ تواند فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی را برای بخش خصوصی تسهیل کند.
وی ضمن اعلام آمادگی این انجمن در ایجاد تعامل با ایمیدرو اظهار داشت: استفاده از توانمندی‌ های نخبگان دانشگاهی در صنعت، عرضه دانش و اجرای پروژه‌های مطالعاتی بخشی از مزیت‌ های این انجمن است.
تعامل دستگاه‌ ها و جذب سرمایه‌گذار
در ادامه بهرام شکوری، ریاست کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با عنوان این که انقلاب در معدن با ایجاد تعامل بین دستگاه ‌ها و بخش خصوصی ممکن خواهد شد، بیان داشت: دولت و مجلس با تصویب قوانین کاربردی باید حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر صادرات و ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری در بخش معدن را مورد توجه قرار دهند.
شکوری ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف کم تر از پنجاه میلیارد دلار است و ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیشنهادی در لایحه بودجه رقم قابل توجهی برای جهش در این حوزه است.

پیشنهاد مجلس برای اولویت‌ دهی به اکتشاف در بودجه نود و هشت

وی با اشاره به لزوم تخصیص بودجه در حوزه زیرساخت ‌های معدن و صنایع معدنی گفت: تهیه نقشه راه معدن با همت ایمیدرو و کمک تشکل ‌ها از اقدامات قابل تحسین این حوزه محسوب می‌ گردد.
شکوری یاد آور شد: امیدوار هستیم با ایجاد ساز و کار اصولی برای برگشت هر چه زودتر سرمایه در این بخش، زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کنیم.
منبع: فلزات آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۷
850 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0