عضویت چهار هزار و ده نفر مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

عضویت چهار هزار و ده نفر مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ده نفر مهندس در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند.
علی اکبر رمضانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی استان گفت: از چهار هزار و ده نفر مهندس، عضو سازمان نظام مهندسی استان هزار و ششصد و بیست و دو نفر دارای پروانه اشتغال بکار هستند که چهل درصد مهندسان سازمان نظام مهندسی را اعضای دارای پروانه اشتغال تشکیل میدهند.

کد خبر: 971106012 تاریخ انتشار: شنبه ۶ بهمن ۹۷ - ۱۱:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ده نفر مهندس در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند.
علی اکبر رمضانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی استان گفت: از چهار هزار و ده نفر مهندس، عضو سازمان نظام مهندسی استان هزار و ششصد و بیست و دو نفر دارای پروانه اشتغال بکار هستند که چهل درصد مهندسان سازمان نظام مهندسی را اعضای دارای پروانه اشتغال تشکیل میدهند.

عضویت چهار هزار و ده نفر مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

عضویت چهار هزار و ده نفر مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

چهار هزار و ده نفر مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی عضو هستند

رمضانی، بیش ترین تعداد مهندسان را با حدود چهل درصد در رشته عمران ذکر کرد. وی در ادامه به عملکرد نه ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: طی نه ماه ابتدای امسال در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان پانصد و دوازده هزار و چهارصد و چهل و یک مترمربع نقشه توسط مهندسان تهیه و به شهرداری فرستاده شده که این رقم نسبت بمدت مشابه سال گذشته ۱۴٫۵ درصد کاهش داشته است.
عالی ترین مقام نظارتی بر ساخت و ساز در استان، یکی از دلایل این کاهش را تغییرات، نوسانات و شتاب قیمتها در بازار ذکر کرد و افزود: امیدوار هستیم باقی مانده سال سرمایه گذاران بخش مسکن با امید و اطمینان بیش تر وارد ساخت و ساز گردند و بافتهای فرسوده و زمینهای بلا استفاده که مدیریت نمیشوند، مورد استفاده قرار گیرند و با کاربریهای مناسب بارگذاری گردند.
وی افزود: از تعداد نقشه های طراحی شده در سال جاری حدود نود درصد ساختمانها بتنی و فقط هشت درصد اسکلت فلزی و دو درصد باقیمانده سایر مصالح و اسکلتها بوده است.
رمضانی تصریح کرد: این امر نشان دهنده اینست که باید تمرکز در حوزه تربیت نیروی انسانی به کارگران ماهر و نیروهایی که برای ساختمانهای بتنی نیاز است، فعال باشد و آموزشهای لازم را به این قشر ارائه گردد.
وی ادامه داد: باید مردم و سازندگان در زمینه نکات اجرایی ساختمانهای بتنی، زمان و محل بتن ریزی، کنترل کیفیت بتن، مراقبت و نگه داری و حفاظت از بتن آگاهیهای لازم را داشته باشند.

عضویت چهار هزار و ده نفر مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی استان خاطر نشان کرد: در همین راستا با همکاری اداره کل استاندارد استان تفاهم نامه ای منعقد گردیده که هدف از این تفاهم نامه کنترل کیفیت بتن تولید شده در استان، ارتقای کیفیت در محل تولید و فرآیندهای نظارتی از محل تولید تا مصرف طبق استانداردهای تعیین شده است تا بتوانیم توسط هماهنگیهای ایجاد شده این موضوع را پیگیری کنیم.
رمضانی در ادامه با اشاره به این که سرانه آموزشی شش ساعت به ازای هر نفر است، اظهار داشت: تا به حال بالغ بر ده هزار نفر ساعت دوره آموزشی اختیاری برای مهندسان برگزار شده که تا پایان سال باید سرانه آموزش را در قشرهای مختلف ارتقا دهیم تا به رشد حدود سی درصدی نسبت به سال گذشته برسیم.
وی در ادامه از افزایش شصت و دو درصدی صدور شناسنامه فنی ملک طی نه ماهه ابتدای سال در استان خبر داد و گفت: طی نه ماهه ابتدای سال صد و هفده هزار و دویست و شصت و پنج مترمربع شناسنامه فنی ملک برای ساختمانها صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته هفتاد و دو هزار و دویست و نود و یک متر مربع بوده است.
رمضانی، هم چنین به عملکرد شورای انتظامی اشاره کرد و افزود: طی این مدت چهل و چهار پرونده تخلف ساختمانی وارد شورای انتظامی استان شده که در حال حاضر نه پرونده در جریان، هفده پرونده رد شکایت و شش پرونده حل و فصل و انصراف از شکایت بوده و برای دوازده پرونده هم رای صادر شده که نسبت بمدت مشابه سال گذشته پنج درصد شکایات رسیده به شورای انتظامی کاهش داشته است.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ بهمن ۹۷
529 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0