نبود تحمل در بانک ها ریاست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:

نبود تحمل در بانک ها

فرج الله رجبی تصریح کرد: وضعیت بانک ‌ها و دولت بگونه‌ای نیست که بتواند رکود مسکن و ساخت و سازها را تحمل کنند.

کد خبر: 971029004 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ دی ۹۷ - ۸:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی تصریح کرد: وضعیت بانک ‌ها و دولت بگونه‌ای نیست که بتواند رکود مسکن و ساخت و سازها را تحمل کنند.

نبود تحمل در بانک ها

نبود تحمل در بانک ها

بانک ‌ها نمی‌ توانند رکود مسکن را تحمل کنند

وی در گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی گفت: امروز کشور دچار چالش‌ های بزرگی است که هر روز در رسانه‌ها و فضای مجازی نمود پیدا می ‌کند؛ در رویارویی با این چالش‌ ها همه اقشار جامعه درگیرند ولی تنها گروهی که باید در عمل این چالش‌ ها را رفع کنند، مهندسان و جامعه مهندسی است.
وی ادامه داد: اگر قرار است زاینده‌رود، زاینده‌رود گردد تلاش من و شما را می ‌طلبد، ما مهندسان یا راهی را پیدا می ‌کنیم و یا راهی را می ‌سازیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: مسؤولیت خطیر ملی مهندسان در این برهه از هر صنف دیگری بیش تر است تا با ساز و کارهای نوین، مشکلات کشور را حل کنند؛ اگر بخواهیم اقتصاد را هم درست کنیم باید از ذهن مهندسان استفاده کرد.
وی افزود: در حوزه طراحی، نظارت و اجرا دستورالعمل‌ های زیادی وجود دارد تا مصرف بهینه انرژی عملیاتی و به منصه ظهور گذاشته شود که این امر به عهده مهندسان است؛ نباید فعالیت مهندسان و دانشجویان مهندسی به کتاب و جزوه ختم گردد.
رجبی گفت: در رونق ساخت و ساز، اگر دولت بخواهد وارد عمل گردد، مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات واگذاری یا باید از جیب مردم داد و یا باید مهندسان از قِبل صرفه‌جویی از مصرف انرژی به منابعی برای تأمین رونق مسکن برسیم.
وی خاطر نشان کرد: باید تفاهم‌نامه‌ای منعقد گردد تا طبق آن یک پیوست انرژی ساختمان‌ تهیه شود؛ وضعیت بانک ‌ها و دولت بگونه‌ای نیست که بتواند رکود مسکن و ساخت و سازها را تحمل کنند.

نبود تحمل در بانک ها

رجبی با عنوان اینکه باید از طریق صرفه‌جویی انرژی در ساخت و سازها به ارزش افزوده برسیم، افزود: یکی از مشکلات ما در رویارویی با چالش ‌ها، معضل حکمرانی است؛ چرا در مقابل نابودی ظرفیت ‌های ملی دچار مماشات هستیم؟
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تأکید بر حکمرانی صحیح یاد آور شد: مردم باید بدانند که سیاست ‌های ثابت ماندن نرخ خدمات، «خدمت» محسوب نمی گردد؛ هزینه انرژی در کشور ما خیلی پایین است و این امر سبب بسیاری از مشکلات می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۷
1217 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0