برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونان مسکن‌ و ‌ساختمان و معماری‌ و شهرسازی محمد سعید ایزدی

برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونان مسکن‌ و ‌ساختمان و معماری‌ و شهرسازی، با حضور وزیر راه و شهرسازی

آیین تودیع و معارفه معاونان مسکن و ساختمان و معماری و شهرسازی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید.

کد خبر: 971026015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷ - ۵:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،آیین تودیع و معارفه معاونان مسکن و ساختمان و معماری و شهرسازی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونان مسکن‌ و ‌ساختمان و معماری‌ و شهرسازی

برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونان مسکن‌ و ‌ساختمان و معماری‌ و شهرسازی

برگزاری مراسم تودیع و معارفه  معاونان مسکن‌ و ‌ساختمان و معماری‌ و شهرسازی، با حضور وزیر راه و شهرسازی

محمد سعید ایزدی _ معاون سابق معماری و شهرسازی در این آیین گفت: خوشحالم از این که در این مقطع زمانی در خدمت مردم جامعه بودیم. صندلی من و آقای مظاهریان دانشگاهی است و بر روی همان صندلی هم به مردم خدمت خواهیم کرد.
ایزدی ادامه داد: با حضور اسلامی در وزارت راه و شهرسازی شاهد بودیم طی ۳ ماه اخیر کارهایی که مدت ‌ها بر زمین ‌مانده بود به سرانجام رسید. بطور مثال با حمایت وی، طرح مکران و تمرکززدایی آن از دبیرخانه شورایعالی معماری و شهرسازی و ابلاغ آن به شهرهای زیر پنجاه هزار نفر انجام شد.
در ادامه آیین، حامد مظاهریان _ معاون اسبق مسکن و ساختمان بیان کرد: کم تر معاونتی مانند معاونت مسکن و ساختمان ۲ ساحتی است و از این‌ رو تمرکز ما در بخش مسکن بر اقتصاد مسکن و در بخش مهندسی ساختمان دفتر مقررات ملی ساختمان مسئولیت پیگیری و نظارت را به عهده دارد.
وی تصریح کرد: وجود مهندس اسلامی در وزارت راه و شهرسازی یک فرصت است و اگر چه ممکن است از لحاظ کارشناسی اختلاف سلیقه‌هایی باشد، ولی وظیفه همه ما کمک به تحقق برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی است.
سپس مالواجرد معاون جدید معماری و شهرسازی ضمن تقدیر از انتخاب وزیر راه و شهرسازی و توجه وی به رشد پلکانی نیروهای انسانی وزارتخانه عنوان کرد: در سنوات قبل از پنج سال گذشته حوزه معماری و شهرسازی از ریل خارج شده بود که خوشبختانه به مسیر اصلی خود برگشت؛ ولی نکته مهم اینست که در شرایط فعلی باید مصادیق عملی ارتقا کیفیت بیش تر به منصه ظهور گذاشته شود.
مالواجرد، نقش شورای عالی معماری و شهرسازی در مدیریت خردمندانه سرزمین را موثر و کلیدی ذکر کرد و گفت: عقب‌افتادگی در حوزه تأمین مسکن وجود دارد ولی با توجه به این که سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ های کلان حوزه مسکن با تعامل حوزه شهرسازی و معماری رخ میدهد، باید توجه داشت که سرعت بخشیدن به توسعه مسکن نباید منجر به ذبح کیفیت گردد.
وی با عنوان این که حل مشکل مسکن صرفاً ساخت مسکن نیست، گفت: بسترها و زیرساخت‌ها در بسیاری از نقاط کشور وجود ندارد، بنابراین با تسریع در فراهم شدن بسترها و زیرساخت‌ ها در پهنه‌های شهری، مردم همان منطقه به مشارکت در ساخت‌وساز تشویق می‌ شوند.
سپس سید مازیار حسینی _ معاون جدید مسکن و ساختمان از زحمات حامد مظاهریان طی حضور در این معاونت تشکر کرد و گفت: مسئله مسکن امروز برای مردم و مسئولان نظام یکی از مهم ‌ترین مسائل کشور است زیرا بسیاری از مسائل زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می ‌دهد، ولی امکان از بین رفتن همین سرمایه‌های مردم بر اثر بلایای طبیعی مانند زمین لرزه وجود دارد. لذا مبحث کیفیت ساختمان برای ما مهم است.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونان مسکن‌ و ‌ساختمان و معماری‌ و شهرسازی، با حضور وزیر راه و شهرسازی

حسینی، سازمان نظام‌مهندسی را ظرفیت بزرگی در کشور دانست و افزود: تجربه سازمان نظام‌مهندسی علیرغم تمام فراز و فرودها میتواند در راستای پیشبرد اهداف در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین برنامه‌ای تهیه شده است که می ‌تواند در قالب یک کار گروهی به سر انجام برسد. این برنامه از محورهای مشخصی تشکیل شده است که می ‌تواند با همکاری وزارت راه و شهرسازی و متخصصان این حوزه مانند سازمان نظام مهندسی پخته‌تر گردد.
وی، تفاوت برنامه جدید و قدیم را تغییر تکنیک‌ ها و تاکتیک‌ ها ذکر کرد و افزود: ۲ سال باقی مانده برای انجام تعهدات در بخش مسکن زمان کمی نیست و از طرفی با ریل‌گذاری اصولی و صحیح می ‌توان امیدوار بود که این مسیر با قدرت بیش تری از سوی نفرات بعدی دنبال می ‌شود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: آن چه در صحبت ‌های ریاست ‌جمهوری نیز تأکید شد، وظیفه دولت تولید مسکن نیست بلکه باید در جهت تسهیل‌گری و تنظیم وظایف قدم بردارد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۷
597 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0