لزوم ارسال گزارشات مرحله اي و تخلفات ساختمان توسط ناظرين به مراجع صدور پروانه قابل توجه مهندسين محترم ناظر

لزوم ارسال گزارشات مرحله اي و تخلفات ساختمان توسط ناظرين به مراجع صدور پروانه

احتراما با عنايت به تبصره هفت ماده صد قانون شهرداري ها اکيدا توصيه مي‎شود طبق وظايف قانوني نسبت به ارائه به موقع گزارشات مرحله اي و هم چنين گزارشات تخلفات ساختمان به مراجع صدور پروانه و سازمان نظام مهندسي ساختمان در زمان مقتضي اقدام کنید. قابل ذکر است امکان ارسال گزارشات مرحله اي و تخلفات به مراجع صدور پروانه در کارتابل اعضا فراهم شده است.

کد خبر: 971026010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷ - ۴:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان گیلان،احتراما با عنايت به تبصره هفت ماده صد قانون شهرداري ها اکيدا توصيه مي‎شود طبق وظايف قانوني نسبت به ارائه به موقع گزارشات مرحله اي و هم چنين گزارشات تخلفات ساختمان به مراجع صدور پروانه و سازمان نظام مهندسي ساختمان در زمان مقتضي اقدام کنید. قابل ذکر است امکان ارسال گزارشات مرحله اي و تخلفات به مراجع صدور پروانه در کارتابل اعضا فراهم شده است.

لزوم ارسال گزارشات مرحله اي و تخلفات ساختمان توسط ناظرين به مراجع صدور پروانه

لزوم ارسال گزارشات مرحله اي و تخلفات ساختمان توسط ناظرين به مراجع صدور پروانه

لزوم ارسال گزارشات مرحله اي  و تخلفات ساختمان توسط ناظرين به مراجع صدور پروانه

تبصره هفت ماده صد قانون شهرداري ها: «مهندسان ناظر ساختماني مکلف هستند نسبت به عمليات اجرايي ساختماني که به مسئوليت آن ها احداث مي شود از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه ها و محاسبات فني ضميمه آن مستمرا نظارت نموده و در پايان کار مطابقت ساختمان با پروانه و نقشه و محاسبات فني را گواهي کنند. هرگاه مهندس ناظر بر خلاف واقع گواهي کند و يا تخلف را به موقع به شهرداري اعلام نکند و موضوع منتهي به طرح در کميسيون مندرج در تبصره ۱ ماده صد قانون شهرداري و صدور راي بر جريمه يا تخريب ساختمان شود،

شهرداري مکلف است مراتب را به نظام معماري و ساختماني منعکس کند. شوراي انتظامي نظام مذکور موظف است مهندس ناظر را در صورت ثبوت تقصير برابر قانون نظام معماري و ساختماني حسب مورد با توجه به اهميت موضوع به شش ماه تا ۳ سال محروميت از کار و در صورتيکه مجددا مرتکب تخلف گردد که منجر به صدور راي تخريب به وسيله کميسيون ماده صد گردد به حداکثر مجازات محکوم کند. مراتب محکوميت از سوی شوراي انتظامي نظام معماري و ساختماني در پروانه اشتغال درج و در ۱ يا چند مورد از جرايد کثيرالانتشار اعلام مي ‌شود.

شهرداري مکلف است تا صدور راي محکوميت به محض وقوف از تخلف مهندس ناظر و ارسال پرونده کميسيون ماده صد به مدت حداکثر شش ماه از اخذ گواهي امضا مهندس ناظر مربوطه براي ساختمان جهت پروانه ساختمان شهرداري خودداري کند. ماموران شهرداري نيز مکلف هستند در باره ساختمانها نظارت نمايند و هرگاه از موارد تخلف در پروانه به موقع جلوگيري نکنند و يا در خصوص صدور گواهي انطباق ساختمان با پروانه مرتکب تقصيري گردند براساس مقررات قانوني به تخلف آنها رسيدگي مي گردد و در صورتيکه عمل ارتکابي مهندسان ناظر و ماموران شهرداري واجد جنبه جزايي هم باشد از اين جهت نيز قابل تعقيب خواهند بود.

لزوم ارسال گزارشات مرحله اي و تخلفات ساختمان توسط ناظرين به مراجع صدور پروانه

در مواردي که شهرداري مکلف به جلوگيري از عمليات ساختماني است و دستور شهرداري اجرا نگردد ميتواند با استفاده از ماموران اجراييات خود و در صورت لزوم ماموران انتظامي براي متوقف ساختن عمليات ساختماني اقدام کند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۷
1072 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0