وجود هجده هزار واحد مسکونی روستایی استان زنجان بر روی گسل نشست کارگروه تخصصی تامین مسکن

وجود هجده هزار واحد مسکونی روستایی استان زنجان بر روی گسل

نشست کارگروه تخصصی تامین مسکن با حضور مهندس علیزمانی _ مشاور حوزه امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور و نصیرا _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، برگزار گردید.

کد خبر: 971020012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ دی ۹۷ - ۴:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نشست کارگروه تخصصی تامین مسکن با حضور مهندس علیزمانی _ مشاور حوزه امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور و نصیرا _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، برگزار گردید.

وجود هجده هزار واحد مسکونی روستایی استان زنجان بر روی گسل

وجود هجده هزار واحد مسکونی روستایی استان زنجان بر روی گسل

بیش از هجده هزار واحد مسکونی روستایی  استان زنجان بر روی گسل قرار دارند

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن، در سطح استان زنجان نود و یک هزار و دویست و شصت و پنج واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که می ‌توان گفت تا به حال بیش از نیمی از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل پنجاه و دو درصد در مقابل زمین لرزه مقاوم ‌سازی شده‌اند.

صنعتی منفرد با اشاره به این که با توجه به آنالیزهای انجام شده، صد و پنجاه و سه روستا در استان زنجان روی گسل است، گفت: بیش از هجده هزار واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا پنج هزار و دویست و نود و پنج واحد مسکونی که بیست و هشت درصد واحدها را شامل می‌ گردد، مقاوم سازی شده‌اند.

در ادامه نصیرا _ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: با عملیاتی نمودن آئین نامه های نظام مهندسی بصورت صددرصدی، میتوان به اهداف کارگروه تامین مسکن و ساخت و سازهای مقاوم دست یافت.
در ادامه علیزمانی _ مشاور حوزه امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: ساخت سازه‌های مقاوم در برابر تهدیدات و عوامل طبیعی یکی از مؤلفه‌ های مهم بشمار می آید.

وجود هجده هزار واحد مسکونی روستایی استان زنجان بر روی گسل

علیزمانی خاطر نشان کرد: تامین مصالح در فرایند بازسازی مناطق آسیب‌دیده ناشی سیل و زلزله همواره از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و منجر به تحمیل هزینه‌های زیادی در فرایند بازسازی می ‌شود، از همین رو باید به استفاده از مصالح استاندارد و و تضمین کیفیت ساختمان‌ های احداث شده اهمیت ویژه ای داد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ دی ۹۷
624 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0