برگزاری دوره تخصصی آموزشی کمیسیون ماده صد در بوشهر با حضور قضات دیوان عدالت اداری کشور؛

برگزاری دوره تخصصی آموزشی کمیسیون ماده صد در بوشهر

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر از برگزاری جلسه تخصصی آموزشی اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری‌ های استان بوشهر با حضور قضات دیوان عدالت اداری کشور خبر داد.

کد خبر: 971020007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ دی ۹۷ - ۱۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر از برگزاری جلسه تخصصی آموزشی اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری‌ های استان بوشهر با حضور قضات دیوان عدالت اداری کشور خبر داد.

برگزاری دوره تخصصی آموزشی کمیسیون ماده صد در بوشهر

برگزاری دوره تخصصی آموزشی کمیسیون ماده صد در بوشهر

دوره تخصصی آموزشی کمیسیون ماده صد در  بوشهر برگزار گردید

حمید بردستانی گفت: نمایندگان وزارت کشور، قوه قضائیه و شوراهای اسلامی که در کمیسیونهای ماده صد شهرهای استان فعال هستند، همچنین دبیر کمیسیون ‌ها در شهرداری ‌ها و اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان استان در این نشست حاضر بودند.
بردستانی تصریح کرد: دوازده نفر به عنوان نماینده وزارت کشور و سی و سه نفر نیز به عنوان نماینده قوه قضاییه در کمیسیون‌ های ماده صد شهرهای استان فعال هستند.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه تخصصی بررسی مسائل، ایجاد وحدت رویه در صدور آرا و پاسخ به پرسش های اعضاء بوده است.
مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر بیان کرد: این جلسه با همکاری وزارت کشور و دیوان عدالت اداری در استان‌ ها برگزار می ‌گردد که امیدوار هستیم به اهداف و نتایج مورد نظر برسیم.
بردستانی افزود: در سه ماه اخیر هفتصد و پنجاه پرونده در کمیسیون ‌های ماده صد شهرهای استان بررسی و منجر به رای شده است.
وی ادامه داد: طبق ماده صد قانون شهرداری ‌ها هر گونه ساخت و ساز و عملیات ساختمانی و عمرانی در محدوده و حریم شهرها باید با دریافت مجوز از شهرداری ‌ها انجام گردد و همه موظفند که آن را رعایت کنند.

برگزاری دوره تخصصی آموزشی کمیسیون ماده صد در بوشهر

بردستانی خاطر نشان کرد:

این ماده دارای یازده تبصره در مورد اعمال قانون اماکن با کاربری و شرایط مختلف است.
وی یاد آور شد: کمیسیون ماده صد شهرداری ‌ها شبه قضایی است و آرای آن در کمیسیون بدوی و در صورت اعتراض مالک یا ذی نفع قابل بررسی در کمیسیون تجدید نظر و سپس دیوان عدالت اداری کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ دی ۹۷
554 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0