سامان بخشی کار دفاتر مهندسی در استان یزد الزامی بنیادین محمد سالاری

سامان بخشی کار دفاتر مهندسی در استان یزد الزامی بنیادین

جلسه بزرگ هم اندیشی هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با مسئولین دفاتر طراحی روز یک شنبه ۱۶ دی ماه برگزار گردید.

کد خبر: 971019013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷ - ۵:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه بزرگ هم اندیشی هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با مسئولین دفاتر طراحی روز یک شنبه ۱۶ دی ماه برگزار گردید.

سامان بخشی کار دفاتر مهندسی در استان یزد الزامی بنیادین

سامان بخشی کار دفاتر مهندسی در استان یزد الزامی بنیادین

سامان بخشی کار دفاتر مهندسی  در استان یزد الزامی بنیادین

ریاست سازمان استان با اشاره به این که ساختار فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای مهندسان نیست گفت: متاسفانه در وضع موجود سازمان، نقش انسانها خیلی پررنگ تر از سامانه است، در صورتیکه ما باید ارتباط مان با مهندسان، شهرداری و راه و شهرسازی کاملا مکانیزه و روان و بر مبنای مقررات و ضوابط باشد.
محمد سالاری، افزایش قابلیتهای مهندسان را از مهم ترین اهداف هیئت مدیره خواند و گفت: ما درصدد هستیم با توسعه آموزشهای تخصصی و مهارتی و استفاده از تجربیات انباشته موجود، توانمندی ‌های مجموعه قریب به هفت هزار نفری مهندسان را گسترش دهیم. ما پشت درهای بسته تصمیم نمی‌ گیریم و اجازه نخواهیم داد دیگران با روش های غیرقانونی بازار کار مهندسان ما را تصاحب کنند و به روند کیفی ساخت و ساز ضربه بزنند.
وی با اشاره به برخی باورهای موجود در جامعه در مورد دفاتر مهندسی مبنی بر صوری بودن دفاتر غیر فعال و یا رانتی بودن دفاتر فعال اظهار داشت: غالباً مردم، سازمان نظام مهندسی ساختمان را از طریق عملکرد دفاتر میشناسند و انتظار می‌ رود که با تنظیم عملکرد دفاتر و ایجاد ظرفیتهای مناسب در آن ها بتوان آن ها را به پیشخوان جامعه مهندسی با مردم در نقاط مختلف تبدیل کرد.
در ادامه نشست، هاشمی _ مدیر کنترل خدمات مهندسی سازمان بیان کرد: در مجموع دویست و سیزده عنوان دفاتر در سازمان ثبت شده که بیست مورد آن ها به مرور زمان منحل و ۱۰ مورد نیز غیر فعال شده است و در حال حاضر صد و هشتاد و سه دفتر طراحی از نظر سازمان رسمیت دارند.
هاشمی، سپس در باره طبقه بندی عملکرد دفاتر در ارتباط با گروههای ۴ گانه ساختمانی توضیحاتی داد و از مسئولان دفاتر خواستار همکاری و شفافیت در عملکردها شد.

سامان بخشی کار دفاتر مهندسی در استان یزد الزامی بنیادین

طبق آمار ارائه شده در نشست، از سال نود و سه تا به حال ۱ میلیون و پانصد و چهل و پنج هزار متر مربع کارکرد طراحی دفاتر در سازمان ثبت شده است که هر دفتر سالانه حدود هشت هزار متر مربع کار کرده است که در مقایسه با ظرفیت ایجاد شده در دفاتر خیلی پایین است و زمینه ساز برخی شایعات در میان دفاتر شده است.
در ادامه نشست، بعد از اظهار نظرهای گسترده، حاضران در مواردی چون پراکندگیهای دفاتر، عدم ارجاع پروژه‌های بزرگ استانی به دفاتر، اتخاذ تدابیری برای توزیع عادلانه کار ها، حذف ۲ نقشه ای شدن ساختمانها و پوشش نقشه های شهرکهای صنعتی توسط دفاتر به بحث و گفتگو پرداختند.
در این جلسه، با رای گیری از حاضران ۵ نفر از روسای دفاتر مهندسی انتخاب شدند تا به نمایندگی از دفاتر طراحی مهندسی موضوعات مطرح گردیده را با همکاری سیدعلاقبند و صحراکاری به نمایندگی از طرف هیئت مدیره سازمان پیگیری و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ دی ۹۷
552 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0