ادامه سیطره رکود بر بازار معاملات و ساخت‌وساز در استان مازندران محمد فیروزیان _ عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

ادامه سیطره رکود بر بازار معاملات و ساخت‌وساز در استان مازندران

نوسانات قیمتی و افزایش ریسک در بازار معاملات موجب افزایش ترس و نگرانی مردم از خرید و فروش مسکن در بازار شده است؛ بگونه‌ای که طی امسال‌ در مقایسه با سال قبل نزدیک به پنجاه درصد معاملات ساختمانی کم تر شده است.

کد خبر: 971019006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷ - ۲:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نوسانات قیمتی و افزایش ریسک در بازار معاملات موجب افزایش ترس و نگرانی مردم از خرید و فروش مسکن در بازار شده است؛ بگونه‌ای که طی امسال‌ در مقایسه با سال قبل نزدیک به پنجاه درصد معاملات ساختمانی کم تر شده است.

ادامه سیطره رکود بر بازار معاملات و ساخت‌وساز در استان مازندران

ادامه سیطره رکود بر بازار معاملات و ساخت‌وساز در استان مازندران

ادامه سیطره رکود بر بازار معاملات و ساخت‌وساز در استان مازندران

نوسانات قیمتی و افزایش ریسک در بازار معاملات سبب افزایش ترس و نگرانی مردم از خرید و فروش مسکن در بازار شده است.محمد فیروزیان _ عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در مورد وضعیت ساخت‌وساز در استان با گذشت بیش از ده ماه از سال‌جاری و نیز بعد از کاهش نسبی قیمت دلار در بازار بیان کرد: همچنان درگیر رکود در بخش ساخت‌وساز مسکن هستیم.
فیروزیان ادامه داد: مهم ترین عوامل این رکود، به همان نوسانات ارزی و اثرات آن بر بازار ساخت‌وساز به‌ ویژه افزایش چند برابری مصالح ساختمانی و صنایع وابسته به آن بر می ‌گردد که در کنار کاهش قدرت خرید مردم، با افزایش ریسک ساخت‌وساز سبب رکود در این صنعت شده است.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران اظهار داشت: بطور متوسط در مقایسه با مدت مشابه قبل، طبق آمارهای غیر رسمی، با کاهش سی تا سی و پنج درصدی صدور پروانه در مازندران روبرو هستیم.
محمد عرب خزائلی _ عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک مرکز مازندران: نیز در مورد بازار معاملات مسکن  طی سال‌جاری گفت: علی رغم کاهش دلار، شاهد گستره رکود بر بازار معاملات طی سال ‌جاری بودیم.

ادامه سیطره رکود بر بازار معاملات و ساخت‌وساز در استان مازندران

عرب خزائلی تصریح کرد:

نوسانات قیمتی و افزایش ریسک در بازار معاملات سبب افزایش ترس و نگرانی مردم از خرید و فروش مسکن در بازار شده است.
وی عنوان داشت: طی سال‌جاری در مقایسه با سال قبل نزدیک به پنجاه درصد معاملات ساختمانی کم تر شده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک مرکز مازندران افزود: با کاهش معاملات ساختمانی، شاهد افزایش اجاره‌نشینی و رهن در سطح استان هستیم.
به گفته عرب خزائلی، به دنبال افزایش قیمت مسکن، قیمت اجاره‌نشینی نیز افزایش پیدا کرده است و گرانی اجاره چه در بخش مسکونی و چه در بخش تجاری، مردم را مستأصل کرده است.
وی خاطر نشان کرد: هزینه رهن، تقریبا برابر یک‌پنجم ارزش یک ساختمان است که متعاقبا وقتی قیمت آپارتمان بالا می‌ رود، قیمت اجاره و رهن نیز افزایش می‌یابد.

منبع: بلاغ مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ دی ۹۷
749 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0