دنبال بهانه‌ برای خواستن تا عذر کارشناس فنی معادن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن مازندران

دنبال بهانه‌ برای خواستن تا عذر کارشناس فنی معادن

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن مازندران بیان کرد: از دویست و پنجاه و یک واحد داری پروانه بهره برداری، صد و شصت و دو واحد فاقد مسئول فنی هستند که این آمار جای تاسف دارد.

کد خبر: 971008015 تاریخ انتشار: شنبه ۸ دی ۹۷ - ۳:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن مازندران بیان کرد: از دویست و پنجاه و یک واحد داری پروانه بهره برداری، صد و شصت و دو واحد فاقد مسئول فنی هستند که این آمار جای تاسف دارد.

دنبال بهانه‌ برای خواستن تا عذر کارشناس فنی معادن

دنبال بهانه‌ برای خواستن تا عذر کارشناس فنی معادن

دنبال بهانه‌ برای خواستن تا عذر کارشناس فنی معادن

هادی حمیدیان:

با ابراز تاسف ار رغبت نداشتن واحدهای معدنی بکارگیری مسئولان ایمنی و فنی در معادن استان گفت: از دویست و پنجاه و یک معدن موجود در استان که پروانه بهره برداری دارند صد و ده معدن غیرفعال است که در نود و نه واحد آن مسئول فنی وجود ندارد.

حمیدیان:

با عنوان این که از صد و بیست و پنج واحد معدنی فعال در استان نیز هفتاد و چهار معدن دارای مسئول فنی است، ادامه داد: اگر واحدهای غیر فعال و در حال تجهیز را به آمار واحدهای فاقد مسئول فنی اضافه کنیم، از دویست و پنجاه و یک واحد داری پروانه بهره برداری، صد و شصت و دو واحد فاقد مسئول فنی هستند که این آمار جای تاسف دارد.

وی با عنوان این که قانون تکلیف کرده که حقوق مسئول فنی معدن توسط بهره بردار پرداخت شود، گفت: این اقدام به نفع نظارت درست بر معادن نیست، وقتی حقوق کارشناس فنی که باید بر فعالیت معدن نظارت داشته باشد به عهده بهره بردار است یقینا کارشناس فنی را بر اعمال دستورالعملها سردرگم می ‌کند و سبب نارضایتی آن ها شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران:

در مورد مشکلات مسئولان فنی معادن بیان کرد: در شرح وظایف نظام مهندسی معدن بیان شده که تمامی اموری که در یک معدن انجام می‌ شود براساس شرح وظایف مسئول فنی است و باید پاسخگو باشد ولی باید دستمزدش را از بهره‌بردار دریافت کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران تصریح کرد: اگر مسئول فنی متوجه مشکلی در فعالیت مهندسی معدن گردد به علت این که حقوقش را از بهره بردار میگیرد ناچار است در گزارش به نظام مهندسی ملاحظه کاری کند جالب این جا است که معادن علاقه ای به کارشناس فنی ندارند و دنبال بهانه هستند تا عذر کارشناس فنی را بخواهند.

دنبال بهانه‌ برای خواستن تا عذر کارشناس فنی معادن

وی در زمینه معضلات مسئولان فنی، عنوان داشت: نظام مهندسی کشور دستورالعملی مبنی بر آن که «بهره بردار دستمزد کارشناس فنی را به نظام مهندسی معدن پرداخت کند و هنگامی که کارشناس گزارش خود را اعلام کرد حقوقش را از نظام مهندسی دریافت کند» عنوان کردند که این طرح لغو گردید، چون بهره برداران برای تعلیق این طرح به وزارت خانه فشار وارد کردند.
حمیدیان خاطر نشان کرد: در عین حال بدنبال پرداخت حقوق مسئولان فنی از نظام مهندسی معدن هستیم تا آنها در کیفیت کارشان موثر باشد.
منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۹۷
741 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0