ارزش بیست و دو میلیارد تومانی تولیدات صنایع معدنی سرپرست استانداری خراسان رضوی بیان کرد:

تلاش در استان خراسان رضوی بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

سرپرست استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تمرکز و تلاش مدیران استان طی سالهای اخیر بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بوده است.

کد خبر: 971006015 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ دی ۹۷ - ۲:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سرپرست استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تمرکز و تلاش مدیران استان طی سالهای اخیر بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بوده است.

تلاش در استان خراسان رضوی بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

تلاش در استان خراسان رضوی بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

تلاش در استان خراسان رضوی بر جلوگیری از خام  فروشی مواد معدنی است

قربان میرزایی ۴ شنبه شب در دیدار با ریاست سازمان نظام مهندسی معدن کشور در مشهد، گفت: ظرفیت معدنی خراسان رضوی قابل توجه بوده به صورتیکه هم اکنون چهل و شش ماده معدنی شناخته شده در استان وجود داشته و در حال استخراج است که بیش ترین آن در حوزه فولاد و منطقه سنگان خواف است که ۱.۲ میلیارد تن ذخیره کشف شده دارد.
میرزایی ادامه داد: در این راستا در حوزه معدنی فعالیت خوبی در استان در جریان است آن هم توسط بخش خصوصی که از جمله مزیتهای استان حضور و قوت بخش خصوصی در اقتصاد استان است.
وی تصریح کرد: بیش از نود درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است و طی سالهای اخیر تمرکز و تلاش استان بر جلوگیری از خام فروشی بوده و در این راستا از سال نود و دو تا کنون ظرفیت تولید کنسانتره فقط در سنگان از صفر به ۷.۵ میلیون تن و گندله به سیزده میلیون تن رسیده است که اقدامی بزرگ و قابل توجه برای ایجاد ارزش افزوده در این حوزه است.

تلاش در استان خراسان رضوی بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امروز متاسفانه بخشی از اختیارات شورای معادن استانها گرفته شده و امور در تهران تمرکز یافته در حالیکه تهران نمیتواند برای کل کشور یک نسخه واحد نوشته و اعمال کند لذا باید موضوع افزایش اختیارات شورای معادن استان با جدیت پیگیری و به نتیجه برسد.
وی اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید ماده معدنی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در این حوزه میتواند از جمله نقاط تمرکز سرمایه گذاریها باشد که با نگاه به ظرفیتهای داخلی میتواند گردش مالی و ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی عمران pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۹۷
673 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0