فقدان نظام مهندسی صنعت، مشکل اصلی اقتصاد مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان

فقدان نظام مهندسی صنعت، مشکل اصلی اقتصاد

مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان در جمع دانشجویان اردبیل از فقدان نظام مهندسی صنعت در کشور انتقاد کرد و افزود: صادرات استان در سال جاری هشتاد میلیون دلار بود که سی و دو میلیون دلار آن مربوط به صادرات صنعتی است.

کد خبر: 971005006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ دی ۹۷ - ۱۱:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان در جمع دانشجویان اردبیل از فقدان نظام مهندسی صنعت در کشور انتقاد کرد و افزود: صادرات استان در سال جاری هشتاد میلیون دلار بود که سی و دو میلیون دلار آن مربوط به صادرات صنعتی است.

فقدان نظام مهندسی صنعت، مشکل اصلی اقتصاد

فقدان نظام مهندسی صنعت، مشکل اصلی اقتصاد

فقدان نظام مهندسی صنعت، مشکل  اصلی اقتصاد

سید حامد عاملی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه مطالبه گری دانشجویی که توسط قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی احمدی روشن اردبیل در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار گردید، تصریح کرد: افزایش تولید غیرنفتی و توسعه صنعت و صنعتی‌سازی کشور، زمینه ساز رشد و پویایی اقتصاد کشور در کلیه عرصه‌ها است.
عاملی، در ادامه اظهارات خود به اهمیت و ضرورت مطالبه‌گری بین دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه پرداخت و افزود: مطالبه‌گری مداوم موجب سوق رو به جلوی مسؤولان و پیگیری مطالبات و اقدامات در حال انجام می‌ گردد.
وی علت پیشرفت کشورها را در تفکر سیستم محور دانست و گفت: دانشجویان با ورود آگاهانه در جهت ریشه یابی مشکلات استانی و کشوری میتوانند نقش اسای در شکوفایی استان و جامعه در ابعاد مختلف ایفا کنند چرا که در جا زدن و تکرار مکررات و رکود تنها سبب عقبگرد جامعه می گردد.
وی در ادامه اظهارات خود به بررسی تاریخ سی ساله انقلاب اسلامی بعد از دوران جنگ تحملی پرداخت و افزود: طی این مدت دولتها کار مهمی در راستای تولید ثروت برای جامعه نکرده بلکه تنها در اینمدت منابع ملی چون نفت و گاز را مصرف کرده اند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، معنای اقتصاد مقاومتی را در تحقق بخشیدن به تولید ثروت و صادرات محصولات غیر‌نفتی دانست و ادامه داد: در کشور، مدیریت داخلی از کارنامه مطلوبی برخوردار نیست و این مسئله موجب بوجود آمدن مشکلات حال حاضر کشور شده است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به رابطه صنعت با دانشگاه پرداخت و افزوذ: با وجود تخصیص اعتبار و بودجه برای این امر، متاسفانه عدم همکاری مسؤولان و نهادهای ذیربط سبب عقب افتادگی کشور در این حوزه شده است.
این مقام مسئول، در پاسخ به پرسش دانشجویان مبنی بر عدم وجود صنایع و کارخانجات کافی نسبت به جمعیت استان، در اردبیل نیز به توزیع ارز ۷ ریالی در دوران بعد از جنگ اشاره کرد و افزود: آن زمان اردبیل استان نشده بود بهمین علت از این فرصت بی بهره ماند با این حال با تلاش بخش خصوصی کارخانه های ادری چون سیمان اردبیل و آرتاویل تایر مدتها عهده دار صنعت در اردبیل بودند.

فقدان نظام مهندسی صنعت، مشکل اصلی اقتصاد

عاملی با عنوان این که در سالهای اخیر روند رو به رشدی در احداث کارخانه های بخش خصوصی در اردبیل بودیم، اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری کارخانه های تولیدی اساسی چون تولید هوشمند قطعات خودرو، شیرالات صنعتی نفت و گاز، مونتاژ اتوبوس و مینی بوسکه بعضا نیز دز کشور بی همتا است در استان هستیم.
عاملی از راه اندازی صنایع بسته بندی در زمینه میوه و سبزیجات منجمد در آینده نزدیک خبرداد و افزود: با حمایت مسئولان استانی در جذب سرمایه گذار خارجی در اینده نزدیک شاهد رشد و شکوفای صنایع استان خواهی شد.
وی با اشاره به تعطیلی سی درصد از کارخانجات موجود در استان خاطر نشان کرد: واحدهای تحقیق و توسعه با به روزآوری محصولات متناسب به نیاز جامعه و بازار می‌ توانند از تعطیلی کارخانجات جلوگیری کنند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان وجود قوانین ناکارآمد و بلااستفاده که موجب بروز مشکل در ایجاد و احیای صنایع می گردد، یاد آور شد: قانون‌گذاران باید قوانین را به نحوی اصلاح کنند که روند کمک به صنعت و احیای آن، تسریع گردد.
عاملی در خاتمه اظهارات خود به افزایش صادرات استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در مجموع ۸ ماهه سال جاری، هشتاد میلیون دلار صادرات انجام شده است که از این مبلغ سی و دو میلیون دلار مربوط به صادراتی صنعتی بوده است.
منبع: شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ دی ۹۷
787 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0