انتخاب ریاست شورای مرکزی از وظایف وزارت راه و شهرسازی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد:

کمیسیون ‌های ماده پنج و صد برهم زننده نظم شهری

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان فارس اعتقاد دارد که وجود کمیسیون ‌های ماده پنج و صد به نوعی برهم زننده نظم شهری در ابعاد مختلف است و می‌ توان با تعاملی بین سازمانی، نیاز به این کمیسیون‌ ها را از بین برد.

کد خبر: 970929004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ آذر ۹۷ - ۱۰:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان فارس اعتقاد دارد که وجود کمیسیون ‌های ماده پنج و صد به نوعی برهم زننده نظم شهری در ابعاد مختلف است و می‌ توان با تعاملی بین سازمانی، نیاز به این کمیسیون‌ ها را از بین برد.

کمیسیون ‌های ماده پنج و صد برهم زننده نظم شهری

کمیسیون ‌های ماده پنج و صد برهم زننده نظم شهری

کمیسیون ‌های ماده پنج و صد برهم زننده نظم  شهری است

طاهره نصر، ظهر ۴ شنبه بیست و هشتم آذر در نشست هم اندیشی اعضای سازمان نظام مهندسی فارس، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری شیراز، بر ضرورت فراهم کردن بسترهای تفاهم و تعامل بین این ۳ مجموعه با هدف رفع مشکلات و چالش ‌های شهری تاکید کرد و افزود: وجود کمیسیون ماده صد یعنی به افراد اجازه میدهیم در ساخت و ساز مرتکب تخلف شده و بعد جریمه آن را پرداخت کنند.
وی، با تاکید بر ضرورت تعامل و هماهنگی بین ارگان‌ های مختلف، تصریح کرد: استراتژی هیئت رئیسه جدید تعامل هرچه بیشتر با تمام سازمان ‌ها و نهادها خصوصا شورا و شهرداری است.
عضو گروه مهندسی شهرسازی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ایران ضمن تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاهها و مجموعه های مختلف در جهت تحقق حقوق شهروندی ادامه داد: استراتژی هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس نیز افزایش این تعاملات در جهت تحقق اهداف مد نظر است.
وی با اشاره به وجود بی نظمیهای شدید در فضای شهری کلانشهر شیراز ادامه داد: شورای اسلامی باید بعنوان سیاستگذار در بحث ساماندهی این شرایط با جدیت ورود کند.
نصر، ضمن تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش شورا به ایجاد درآمد پایدار برای کلانشهر شیراز تصریح کرد: نبود درآمد پایدار شهری سبب شد که انضباط شهری به هم بخورد چرا که در ازای تخلف صورت گرفته در ساخت و ساز به دریافت جریمه اکتفا می گردد.
وی اظهار داشت: شیراز دارای پشتوانه تاریخی است و باید در این حوزه وارد شد چرا که هویت شهری از جمله مواردی است که در شیراز به فراموشی سپرده شده و این مساله بعنوان یک ضعف قابل مشاهده است که از جمله میتوان به عدم موفقیت در حفظ بخشهای باقی مانده از باغهای قصردشت اشاره کرد.
این استاد دانشگاه، با اشاره به تنظیم دفترچه تعمیر و نگهداری طبق مقررات ملی ساختمان در شورای معماری نظام مهندسی کشور افزود: شیراز میتوان مباحث مطرح شده در این دفترچه را بعنوان شهر پایلوت اجرا کند.
نصر، ضمن تاکید بر ضرورت در اولویت قرار دادن انسان محوری در فعالیتهای شهری گفت: البته انسان محوری فقط به زیباسازی شهری خلاصه نمی گردد و شورا و شهرداری باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اصلی ترین موارد در انسان محوری اهمیت دادن به افراد کم توان است که این مساله از معلولان و سالخوردگان گرفته تا خانمی که با کالسکه کودک خود را در شهر جا به جا میکند را شامل می گرد.

کمیسیون ‌های ماده پنج و صد برهم زننده نظم شهری

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس افزود: در بحث مدیریت بحران در شهر نیز ضرورت دارد که قبل از وقوع بحران تمهیداتی اندیشیده شود که در زمان وقوع بدانیم که چه کاری باید انجام گردد.
نصر گفت: این سازمان آمادگی دارد که بعنوان بازوی کمکی شورا و شهرداری شیراز در جهت تحقق اهداف و برنامه ها همکاری لازم را با این مجموعه ها داشته باشد.
محمدعلی هادیان، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی فارس نیز ضرورت توجه به بحث مدیریت بحران را یادآور شد و افزود: تا زمانیکه بحران ایجاد نشده به این موضوع به شکل شایسته توجه نمیکنیم.
وی با عنوان این که هیچ بحرانی رخ نمیدهد مگر این که شرایط و پتانسیل ‌های ایجاد آن فراهم باشد، افزود: شیراز نیازمند یک بررسی عمیق و همه جانبه برای رسیدن به سند مدیریت بحران است.
رسول پیوسته گر _ عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی نیز در این نشست، نظام مهندسی را یک ظرفیت علمی تخصصی برای بهبود کیفیت زندگی در شهرها دانست.
وی خاطر نشان ساخت: تعداد زیادی از اعضای نظام مهندسی فارس از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ ها، مدیران و مسئولان سازمان ‌ها و نهادهای مختلف و اثرگذار در تصمیم‌سازی‌ها و فعالیت‌های علمی و اجرایی هستند.

منبع: پیام فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۷
864 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0