​پایان جنجال سهم‌ خواهی در نظام مهندسی ساختمان استان تهران جنجال سهم‌ خواهی

​پایان جنجال سهم‌ خواهی در نظام مهندسی ساختمان استان تهران

سرانجام بعد از حدود ۲.۵ ماه از برگزاری انتخابات هیئت مدیره، تکلیف هئیت رئیسه و ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران مشخص گردید. سهم‌خواهی برخی از اعضای هیئت مدیره و آبستراکسیون نشست های گمانه‌زنی‌ها در مورد انحلال هیئت مدیره هشتم را بشدت افزایش داده بود.

کد خبر: 970928002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ - ۱۰:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سرانجام بعد از حدود ۲.۵ ماه از برگزاری انتخابات هیئت مدیره، تکلیف هئیت رئیسه و ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران مشخص گردید. سهم‌خواهی برخی از اعضای هیئت مدیره و آبستراکسیون نشست های گمانه‌زنی‌ها در مورد انحلال هیئت مدیره هشتم را بشدت افزایش داده بود.

​پایان جنجال سهم‌ خواهی در نظام مهندسی ساختمان استان تهران

​پایان جنجال سهم‌ خواهی در نظام مهندسی ساختمان استان تهران

جنجال سهم خواهی در نظام مهندسی ساختمان  استان تهران پایان یافت

اواسط مهرماه سال جاری انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید و منتخبین مشخص شدند. بعد از این اتفاق انتظار می ‌رفت نشست اعضای هیئت مدیره انتخاب هیئت رئیسه برگزار و در اسرع وقت این موضوع تعیین تکلیف گردد. در این راستا چندین نشست برگزار گردید، ولی به علت آبستراکسیون، نشست ها از درجه اعتبار ساقط می ‌شد.

این وضعیت همچنان ادامه داشت و واکنش معاون وزیر راه و شهرسازی را بدنبال داشت. حامد مظاهریان در یک یادداشت تلگرامی از تعیین تکلیف ماجرای انتخاب هیئت رئیسه و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفدهم آذرماه (شنبه معروف) خبر داده و تاکید کرده بود: «… شنبه (هفدهم آذرماه نود و هفت) روز قضاوت در باره “تعهد اعضاء هیئت مدیره تهران به انجام وظیفه خود” خواهد بود و روز بعد از آن تصمیم مدیریتی اخذ خواهد شد. امیدوار هستم یک شنبه نخستین روز آغاز بکار هیئت رییسه جدید نظام مهندسی استان تهران نامیده شود.»

در شنبه مورد نظر باز هم داستان آبستراکسیون نشست اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران تکرار گردید و در روز بعد هیچ تصمیم مدیریتی نیز اتخاذ نشد. در حالی گمانه‌زنی در مورد انحلال هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان پایتخت (اعمال ماده بیست و شش قانون نظام مهندسی) بشدت افزایش یافته بود که عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران، بیان کرد: از رئیس نظام مهندسی درخواست کردیم که دوباره برای فردا بعدازظهر (دیروز) نشست تشکیل گردد، باید دید دوستان در نشست شرکت می ‌کنند یا خیر.

بیژن خطیبی اظهار داشت:‌ در هیئت مدیره نظام مهندسی عده‌ای در اقلیت و عده‌ای در اکثریت هستند؛ در همه جای دنیا و ایران دموکراسی همینگونه است. اعضای هیئت مدیره اقلیت تعدادی هستند که می ‌توانند نشست های هیئت مدیره را از درجه اعتبار ساقط کنند. یعنی می‌ توانند در نشست شرکت نکنند تا نشست رسمیت پیدا نکند.

خطیبی در مورد ماده بیست و شش قانون نظام مهندسی ساختمان افزود: این ماده مراحل سختی دارد، باید وزارت راه و اداره کل راه و شهرسازی باید در آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های خود تجدیدنظر کنند. ممکن عده‌ای بخواهند هیچ نشستی برگزار نگردد، نباید به حق مردم و افرادی که اکثریت را در اختیار دارند خدشه وارد گردد.
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: در نظام مهندسی برد و باخت اصلا مطرح نیست، ممکن است سال اول که هیئت رئیسه بسته می‌ شود، عده‌ای در اکثریت باشد و عده‌ای در اقلیت. این مسئله مشکل خاصی را ایجاد نمی‌ کند. در مجموع ضعف قوانین است که سبب می‌ شود دوستان نشست را از درجه اعتبار ساقط کنند

.
سرانجام بعد از حدود ۲٫۵ ماه بلاتکلیفی نشست هیئت مدیره منجر به انتخاب هیئت رئیسه و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران شد. طبق این اساس علی‌اکبر نبی‌ئی با ۳ نشست غیبت در نشست هیئت مدیره برای انتخاب هیئت رئیسه و ریاست سازمان، بعنوان دبیر انتخاب شد. بهمن مومنی‌مقدم با ۳ نشست غیبت از طرف هیئت مدیره دوره هشتم به عنوان نایب رئیس اول انتخاب شد.

همچنین علی رضا میرجعفری مقدم بدون غیبت در نشست های هیئت مدیره دوره هشتم به‌ عنوان نایب رئیس دوم، علی کریمی آنچه‌مقدم بدون غیبت خزانه‌دار و در نهایت نیز محمد طاهری با یک نشست غیبت بعنوان ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزیده شدند.
منبع: اقتصاد ایران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۷
1186 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0