ضرورت برگزاری دوره های آموزشی آتشباری در معادن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران اظهار داشت:

ضرورت برگزاری دوره های آموزشی آتشباری در معادن

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران برگزاری دوره آموزشی عملی چالزنی و آتشباری در معادن را برای آشنایی و اقدام در مواقع بحران لازم دانست.

کد خبر: 970918005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷ - ۹:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع ابخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران برگزاری دوره آموزشی عملی چالزنی و آتشباری در معادن را برای آشنایی و اقدام در مواقع بحران لازم دانست.

ضرورت برگزاری دوره های آموزشی آتشباری در معادن

ضرورت برگزاری دوره های آموزشی آتشباری در معادن

ضرورت برگزاری دوره های آموزشی آتشباری  در معادن

هادی حمیدیان از برگزاری دوره های عملی در این نهاد خبر داد و افزود: یکی از دوره های آموزشی که سازمان نظام مهندسی معدن استان برای اعضا برگزار میکند دوره عملی چالزنی و آتشباری در معادن است.

وی با عنوان این که دوره عملی چالزنی و آتشباری در معادن توسط سازمان نظام مهندسی معدن مازندران برای برخی از اعضای این نهاد در معدن کارخانه سیمان نکا صورت گرفت، ادامه داد: این دوره آموزشی از طرف سازمان ایمیدرو، توسط سازمان نظام مهندسی معدن مازندران و هماهنگی با کارخانه سیمان نکا صورت پذیرفت.

حمیدیان با عنوان این که کارشناسان کارخانه سیمان برای حضور در دوره آموزشی ابتدا به محل سینه کار در حال چالزنی انتقال یافته تا بتوانند بصورت عملی در محل انفجار موارد و چگونگی فرایند انفجار را بررسی و آموزش ببینند، عنوان داشت: این دوره توسط قصرانی بمدت نیم ساعت بصورت تئوری در محل سینه کار انفجاری و با نشان دادن موارد و وسایل انفجار از قبیل کورتکس، چاشنی نانل، آنفو و توضیح در مورد عملکرد آن ها آموزش داده شد و اعضا نحوه خرج گذاری در چال ها و چگونگی روند تأخیر در انفجار و انفجار کنترل شده را مشاهده کردند.

وی در ادامه گفت: بعد از آموزش ها و توضیح لازم توسط استاد دوره، کارشناسان آتشباری کارخانه سیمان و اعضای حاضر در دوره، بعد از شنیدن آژیر ترک محل، محل سینه کار را ترک گفته و توسط ماشین به سمت جان پناه که در بالاترین محل معدن ساخته شده بود انتقال پیدا کرده و از آن جا چگونگی و لحظه انفجار را مشاهده کردند.


رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران در باره هدف از برگزاری این دوره در کارخانه سیمان نکا، خاطر نشان کرد: هدف از بازدید مذکور آشنایی بیش تر از عملیات چالزنی و آتشباری در معادن بوده تا اعضا بتوانند در دوره های تئوری شناخت و درک بهتری از توضیحات و اصطلاحات و موارد قابل تدریس در این مورد داشته باشند.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۷
1297 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
1 0