احتمال انحلال هیات‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران حمزه شکیب

احتمال انحلال هیات‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران

عضو هیئت مدیره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: اگر امروز اعضای هیئت مدیره نتوانند هیئت رئیسه این سازمان را انتخاب کنند، کل هیئت مدیره منحل و مجددا انتخابات برگزار می گردد.

کد خبر: 970917007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ آذر ۹۷ - ۱۱:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیئت مدیره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: اگر امروز اعضای هیئت مدیره نتوانند هیئت رئیسه این سازمان را انتخاب کنند، کل هیئت مدیره منحل و مجددا انتخابات برگزار می گردد.

احتمال انحلال هیات‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران

احتمال انحلال هیات‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران

احتمال انحلال هیات‌مدیره نظام مهندسی ساختما ن  استان تهران/یک سوم دنبال ریاست‌ هستند

انتخابات هیئت مدیره هشتم نظام مهندسی استان تهران در روز جمعه سیزدهم مهر ماه امسال با حضور ۹۷۵۱ نفر از صد و بیست و سه هزار عضو این سازمان برگزار و بیست و پنج نفر بعنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.
با این که بیش از شصت روز از برگزاری این انتخابات میگذرد،

هنوز اعضا نتوانسته اند رئیس و سایر اعضای هیئت رئیسه این سازمان را برگزینند.
تغییر وزیر راه و شهرسازی نیز نتوانست چالشهای این سازمان را کاهش دهد. بخصوص که مشخص نیست موضع گیری نهایی محمد اسلامی، وزیر جدید راه و شهرسازی در قبال نظام مهندسی ساختمان چیست.
با این حال چنان چه اعضای هیئت مدیره هشتم نتوانند رئیس دوره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را انتخاب کنند، پازل مصائب نظام مهندسی تکمیل شده و چاه معضلات این سازمان عمیقتر خواهد شد.
شکیب: برای انتخاب ریاست سازمان، کار دشواری پیش رو داریم

حمزه شکیب،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در خصوص انتخاب هیئت رئیسه این سازمان اظهار داشت: با توجه به تفاوت دیدگاهی که میان منتخبان هیئت مدیره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران وجود دارد، برای انتخاب هیئت رئیسه این سازمان، کار دشواری میان اعضای هیئت مدیره وجود دارد. ولی به هر حال با گذشت بیش از شصت روز از تشکیل هیئت مدیره، هنوز نتوانسته ایم هیئت رئیسه را انتخاب کنیم.

شکیب تصریح کرد:

۳ گروه همفکر از میان اعضای هیئت مدیره تشکیل شد که سلایق مختلفی برای اداره سازمان دارند.

مقرر گردید هیئت رئیسه ائتلافی از این ۳ گروه تشکیل گردد. یکی از گروهها میگوید تعداد نفرات گروه ما بیش تر است و باید هیئت رئیسه از میان ما باشد. یکی دیگر از آن ها مقبولیت خود را مطرح کرده است و میگوید فردی که قرار است رئیس سازمان باشد، باید هم مقبولیت درون سازمانی از طرف مهندسان عضو داشته باشد، هم مقبولیت برون سازمانی از طرف نهادهای ناظر و بالادستی سازمان. چون فردی که انتخاب میشود، باید بتواند منافع جمعی اعضا و منافع ملی را تأمین کند.

وی:

در پاسخ به این سوال که آیا منظور گروهی که خواهان انتخاب رئیس جدید این سازمان بعنوان فرد مقبول هستند، احمد خرم – ریاست دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است یا خیر؟ بیان داشت: نه چنین موضوعی مد نظر نیست.

عضو هیئت مدیره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: تا کنون هیچ فرد یا افرادی بعنوان نفرات نهایی برای انتخاب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران انتخاب نشده است.

احتمال انحلال هیات‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران

شکیب خاطر نشان کرد:

اگر امروز هیئت رئیسه انتخاب نشود، این دوره مشمول ماده بیست و نهم قانون نظام مهندسی ساختمان می شود. به این معنا که اعتبارنامه اعضا لغو و کل هیئت مدیره منحل می گردد؛ سپس تا ۶ ماه امور مربوط به نظام مهندسی را وزارت راه و شهرسازی مدیریت میکند و بعد از شش ماه، انتخابات جدید برای انتخاب اعضای هیئت مدیره برگزار خواهد شد.

عضو شورای شهر سوم تهران تصریح کرد:

بنظر میرسد امروز هیئت رئیسه انتخاب خواهد شد و ماده بیست و نهم اعمال نمی گردد. بعید میدانم که برخی اعضا مایل باشند تا عضویت خود در هیئت مدیره سازمان را از دست بدهند.

شکیب افزود:

سازمان نظام مهندسی نیاز به تغییر در شیوه اداره دارد.

ار وضعیت کنونی این سازمان، نه اعضای رضایت دارند نه وزارت راه و شهرسازی راضی است،

نه شهرداری تهران و نه سرمایه گذاران در بخش مسکن و ساختمان. روند فعلی سازمان بگونه ای نیست که بتواند منافع ملی در این بخش را به نحو احسن تأمین کند و خدمات مهندسی را به نحو مطلوب ارائه کند.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی یادآور شد:

حدود بیست نفر از بیست  و پنج نفر عضو هیئت مدیره این سازمان، کاندیدای حضور در هیئت رئیسه هستند همچنین بیش از هفت نفر نیز خود را برای ریاست سازمان کاندیدا کرده اند و خود را مناسب جایگاه ریاست میدانند.

احتمال انحلال هیات‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آذر ۹۷
706 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0