فرماندار مراغه، خواهان نظارت بیش تر بر نحوه ساخت و سازها فرماندار شهرستان ویژه مراغه بیان کرد

فرماندار مراغه، خواهان نظارت بیش تر بر نحوه ساخت و سازها

فرماندار شهرستان ویژه مراغه بیان کرد: نظام مهندسی، شهرداری، شورای شهر و سایر دستگاه های مرتبط با این امر باید بیش از گذشته بر نحوه ساخت و سازها در شهرستان نظارت داشته باشند.

کد خبر: 970915012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ آذر ۹۷ - ۵:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،فرماندار شهرستان ویژه مراغه بیان کرد: نظام مهندسی، شهرداری، شورای شهر و سایر دستگاه های مرتبط با این امر باید بیش از گذشته بر نحوه ساخت و سازها در شهرستان نظارت داشته باشند.

فرماندار مراغه، خواهان نظارت بیش تر بر نحوه ساخت و سازها

فرماندار مراغه، خواهان نظارت بیش تر بر نحوه ساخت و سازها

فرماندار مراغه خواستار نظارت بیش تر بر  نحوه ساخت و سازها گردید

حمید شکری روز پنج شنبه در نشست هماهنگی عمرانی شهرستان گفت: شهرداری و نظام مهندسی باید تخلفات موجود را پیگیری کرده و بر همه مراحل ساخت نظارت جدی داشته باشند.
شکری افزود: گزارشهای متعددی در این مورد وجود دارد و ایرادهای موجود در بحث نظارت باید به ناظران گوشزد گردد.
وی تصریح کرد: کارشناسان شهرداری در بررسی پرونده های تخلف و یا پرونده های ساخت و سازهای غیرقانونی دقت کافی را داشته باشند و گزارشات را بصورت کامل تنظیم و ارسال کنند تا دوباره کاری نگردد.
شکری اظهار داشت: شهرداریها نباید به هیچ وجه به ساختمان های بدون مجوز اجازه ساخت و ساز دهند و هرگونه قصور و بی توجهی در این زمینه خیانت محسوب می گردد.
فرماندار مراغه گفت: شهرداران و شوراهای اسلامی در شهر و روستاها نباید در قبال برخی ساخت و سازهای غیر استاندارد چشم پوشی کنند بلکه باید با جدیت در مقابل بی قانونیها ایستادگی کنند.
وی ادامه داد: برخورد جدی و نظارت و پیگیریهای لازم در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز یک تکلیف قانونی است که به نفع مردم و جامعه است و همه باید در قبال آن احساس وظیفه کنند.
شکری به اهمیت ساخت و ساز در کشورهای پیشرفته اشاره کرد و افزود: با نگاهی به روند توسعه کشورهای پیشرفته میتوان به وضوح دریافت که شدت تاثیر پذیری آن ها از بلایای طبیعی، بخصوص زلزله، روند نزولی داشته و تلفات و خسارتهای ناشی از آن در این کشورها بشدت کاهش یافته است.
شکری همچنین به موضوع کسری پارکینگ در ساختمان های جدید مراغه نیز اشاره کرد و افزود: شهرداری باید هزینه ای را که بابت نساختن پارکینگ بعنوان هزینه کسری پارکینگ دریافت میکند صرف احداث پارکینگ عمومی کند.
فرماندار مراغه خاطر کرد: زمانیکه خدمات در مرکز شهر متمرکز گردند ولی زیرساختی همچون پارکینگ عمومی وجود نداشته باشد، زمینه شکل گیری تخلفات در جامعه فراهم می گردد.
شکری گفت: مراغه بعنوان دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی با افزایش روزافزون خودروها در سالهای اخیر و کمبود چشمگیر پارکینگهای عمومی دست و پنجه نرم میکند که ضروریست در این مورد برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به موضوع خانه باغها در مناطق شهری و روستایی مراغه یاد آور شد: ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیازمند اتخاذ تصمیم و سازوکار مناسب و همچنین همکاری قانونمند دستگاههای اجرایی است .

فرماندار مراغه، خواهان نظارت بیش تر بر نحوه ساخت و سازها

ویدرعین حال تاکید کرد که روشهای قانونمند برای خدمات رسانی به مردم باید بگونه ای برنامه ریزی گردد که ضمن ارائه خدمات آسان از هر گونه فعالیت غیر مجاز جلوگیری کند.
شکری اظهار داشت: باید همکاری بین دستگاه‌ های اجرایی، خدمات رسان، بخشداران، شهرداران، دستگاه قضایی و انتظامی برای کنترل ساخت و سازها و قانونمندکردن خدمات بیش تر شود و سپس انشعابات مورد نیاز به خانه باغها داده شود.
مراغه از ۲ بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای صد و هفتاد و سه روستا شامل هفتاد و چهار روستا در بخش مرکزی و نود و نه روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود دویست و شصت و سه هزار نفر جمعیت در صد و بیست و هفت کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۹۷
803 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0