کشاورزی خلخال نیازمند تحول فرماندار خلخال بیان کرد

کشاورزی خلخال نیازمند تحول

فرماندار خلخال بیان کرد: توسعه بخش کشاورزی این شهرستان مستلزم اجرای طرحهای مکانیزاسیون و تبدیل روشهای سنتی به صنعتی و نوین است.

کد خبر: 970915003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ آذر ۹۷ - ۱۱:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرماندار خلخال بیان کرد: توسعه بخش کشاورزی این شهرستان مستلزم اجرای طرحهای مکانیزاسیون و تبدیل روشهای سنتی به صنعتی و نوین است.

کشاورزی خلخال نیازمند تحول

کشاورزی خلخال نیازمند تحول

کشاورزی خلخال نیازمند  تحول است

فریدون بابایی ۵ شنبه در جلسه با ریاست نظام مهنسی کشاورزی خلخال گفت: حضور بیش از سیصد مهندس آموخته کشاورزی در این سازمان ظرفیت خیلی خوبی برای دست یابی به اهداف طرح تحول وافزایش بهره روری تولید است.

بابایی ادامه داد: نظام مهندسی کشاورزی نیازمند فکرسازی، افزایش نظارت و ارائه ایده های نو و خروج از قالب سختگیرانه و خشک در صدور مجوزهای راه اندازی واحدهای جدید کشاورزی، دامداری و باغداری است.

وی با اشاره به تغییرات اخیر در بحث صدور مجوز طرحهای گلخانه ای شهرستان تصریح کرد: در حالیکه پیش از این حداقل مساحت طرحهای گلخانه ای برای دریافت مجوز ساخت سه هزار متر مربع بود هم اکنون امکان صدور مجوز برای گلخانه های با مساحت صد تا ۱ هزار متر در این منطقه فراهم گردیده و این امر میتواند ظرفیت تولید را افزایش دهد.

وی با تاکید بر ارایه ایده های نو از طرف سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: ایده تولید پنیر پیتزا با کیفیت بالا در روستای گورنسراب توسط یکی از دامداران خوش فکر موجب افزایش قابل توجه قیمت شیر و جلب نظر بسیاری از خریداران فرآورده های دامی به سمت این روستا شده است.

بابایی با عنوان این که شهرک گلخانه ای خلخال بزودی راه اندازی می گردد، افزود: مجوز برای حفر چاه برای تامین بخشی از آب مورد نیاز شهرک صادر شده ومابقی آب مورد نیاز نیز از محل تخصیص حقابه باغهای تغییر کاربری داده شده فراهم خواهد شد.


زهرا ناصحی – ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی خلخال نیز یاد آور شد:

در حال حاضر از سیصد و سی عضو این سازمان تنها ده درصد شاغل هستند که با توسعه بخش کشاورزی شهرستان زمینه برای ایجاد اشتغال بیشار این افراد فراهم می گردد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۹۷
882 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0