دیدار هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز استفاده از خدمات آموزشی و برگزاری دوره های آموزش فنی

دیدار هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز

قرارداد استفاده از خدمات آموزشی و برگزاری دوره های آموزش فنی – مهندسی و تخصصی برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز به سازمان تحویل گردید

کد خبر: 970914011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ آذر ۹۷ - ۳:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان   نظام مهندسی ساختمان  البرز،قرارداد استفاده از خدمات آموزشی و برگزاری دوره های آموزش فنی – مهندسی و تخصصی برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز به سازمان تحویل گردید

دیدار هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز

دیدار هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز

دیدار هیات رییسه سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان البرز با ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز

عصر روز یک شنبه یازدهم آذر ماه نود و هفت اعضای هیات رییسه سازمان با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در محل این سازمان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که بمنظور تبادل نظر در مورد مسایل مشترک دو سازمان برگزار گردید، فرهاد غلامی – رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در اظهاراتی با اشاره به ظرفیت های فراوان فنی و اجرایی سازمان، بر تقویت همکاریهای دو مجموعه به منظور ارتقای کیفیت ساخت و ساز و امورعمرانی استان تاکید کرد.
وی، ظرفیتهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی را از دیگر قابلیتهای سازمان عنوان کرد و بعنوان نمونه از کتاب مهار دیوارهای میانقاب و کتاب ساختمانهای سبز یاد کرد که با تلاش متخصصین استان، گرداوری و بعد از دریافت تائیدیه های فنی به چاپ رسید و میتوان با اجرای دست یافته های این کتابهای تحقیقاتی در استان ، البرز را بعنوان استان پیشرو در این حوزه معرفی کرد.
غلامی، موضوع دیگر مشترک قابل بررسی را هماهنگی در صدور صلاحیتهای فنی و عمرانی دانست که در حال حاضر بصورت موازی توسط وزارت راه و شهرسازی و نظام فنی و اجرایی به انجام میرسد، در صورتیکه با بهره گیری از تجارب ارزنده سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمینه رتبه بندی ها میتوان به یکپارچه شدن صدور بسیاری از صلاحیت ها در بخش خصوصی و دولتی نزدیک شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز مشکل شرکتهای صوری در حوزه ساخت و ساز را از دیگر موضوعات مشترک خواند که با تعامل دو مجموعه قابل رفع است.
وی با اشاره به اخذ رتبه آموزشی سازمان از سازمان مدیریت برنامه ریزی، این همکاریها را قابل توسعه خواند.
شهروز قنبری نایب رییس دوم سازمان نیز در سخنانی بر پتانسیل بالای سازمان برای همکاریهای تنگاتنگ تاکید کرد.
ریاحی خواه – خزانه دار سازمان نیز با تاکید بر فعالیت جزیره ای سازمانها و نهاد های استان گفت: اگر چرخ دنده این سازمانها در نظامی هماهنگ و با هم افزایی در جهت اهداف مشترک حرکت کنند نتایج چشمگیری حاصل خواهد شد.
صنوبر – نایب رییس اول سازمان نیز در ادامه با تشکر از نگاه مثبت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تعاملات مثبت، تخصص محوری را ویژگی مشترک دو سازمان دانست که همگرایی آن ها میتواند صرف نظر از وظایف جداگانه، باعث کسب نتایج مفیدی برای استان گردد.
کاظمیان – مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به سابقه همکاری دو سازمان، ضمن ارایه گزارشی از دوره های برگزار گردیده برای ادارات و سازمان های استان، از استقبال و جذابیتهای ایجاد شده در مجموعه فنی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای همکاریهای مشترک، تشکر و تقدیر کرد.
انتظار از نظام مهندسی ساختمان استان البرز در سطح ملی است

در ادامه ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز ضمن خوشامدگویی به هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سازمان متبوع خود را نماینده بخش دولتی و نظام مهندسی و سایر نظامهای تخصصی را نماینده بخش خصوصی دانست که به نوعی عقل منفصل بخش دولتی هستند.

عرب شاهی، توقع از نمایندگان بخش خصوصی را ارایه مشاوره در زمینه های مختلف تخصصی و تحلیل و ارایه راه حل برای موضوعاتی دانست که حاکمیت ترجیح میدهد بمنظور بهره وری بهتر آن امور را به تنهایی به انجام نرساند.

وی با اشاره به تازه تاسیس بودن و نزدیکی به پایتخت و نحوه اعمال حاکمیت دولت، البرز را دارای شرایط خاص خواند بااین توضیح که مجموعه هایی مانند نظام مهندسی به جهت تجارب گذشته در همراهی با استان تهران متفاوت از بقیه ادارات و ارگان های تازه تاسیس و دارای قابلیتها و کارآیی های فراوانی هستند که انتظارها را از این مجموعه افزایش میدهد.

دیدار هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

عرب شاهی با ابراز خوشوقتی از اخذ رتبه آموزشی از سوی سازمان نظام مهندسی بر حمایت خود از این امر تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به مباحث مطرح در نظام فنی و اجرایی کشور در خصوص سپردن وظایف حاکمیتی به بخشهای توانمند خصوصی از سازمان نظام مهندسی ساختمان خواست تا پیشنهاد های مدون خود را ارایه دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن این که همکاری در زمینه گرداوری مقررات و ضوابط را دیگر زمینه همکاری نظام مهندسی و مدیریت و برنامه ریزی خواند از امکان اجرایی شدن ضوابط پیشنهادی در سطح استان و سپس ارایه پیشنهاد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تبدیل شدن به ضوابط ملی خبر داد.

در ادامه کلانی – معاون آموزشی مدیریت و برنامه ریزی استان البرز، با اشاره به گرداوری سند دایمی نظام فنی و اجرایی در مورد یکپارچه شدن موضوعات فنی بخش خصوصی و دولتی و استقبال بدنه سازمان نظام مهندسی ساختمان از این موضوع گفت: این امر مستلزم یک نظام سنجش مشترک است که خواسته همه بخشهاست.

وی همچنین کیفیت دوره های آموزشی برگزار شده توسط نظام مهندسی و آمادگی سازمان برای برگزاری کارگاه های آموزشی را از نکات قابل توجه دانست.

کلانی، دانش و تخصص اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز را ظرفیتی ارزشمند دانست که میتواند بازوی نظارتی و فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باشند.

در خاتمه قرارداد استفاده از خدمات آموزشی و برگزاری دوره های آموزش فنی – مهندسی و تخصصی برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز توسط ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز تحویل گردید.

منبع :  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۷
689 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0