جلوی رانت اطلاعاتی به دفتر مهندسی خاص گرفته شود. ریاست شورا در ادامه نطق آغازین شورا بیان کرد

جلوی رانت اطلاعاتی به دفتر مهندسی خاص گرفته شود.

ریاست شورا در ادامه نطق آغازین شورا بیان کرد: با همه تلاش ها و نظارت هایی که صورت گرفته انتظارات جامعه مهندسی در شهر رشت برآورده نشده و گلایه هایی نسبت به آن بیان شده است. گزارش های مختلفی که به ما میرسد از تخلفات مختلف شهرسازی خبر میدهد که تعدادش نیز کم نیست.

کد خبر: 970914002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ آذر ۹۷ - ۱۰:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست شورا در ادامه نطق آغازین شورا بیان کرد: با همه تلاش ها و نظارت هایی که صورت گرفته انتظارات جامعه مهندسی در شهر رشت برآورده نشده و گلایه هایی نسبت به آن بیان شده است. گزارش های مختلفی که به ما میرسد از تخلفات مختلف شهرسازی خبر میدهد که تعدادش نیز کم نیست.

جلوی رانت اطلاعاتی به دفتر مهندسی خاص گرفته شود.

جلوی رانت اطلاعاتی به دفتر مهندسی خاص گرفته شود.

جلوی رانت اطلاعاتی به دفتر مهندسی  خاص گرفته شود.

در نشست شورای شهر رشت:

که به ریاست امیرحسین علوی برگزار گردید، ریاست شورا با گرامی داشت ایام هفته یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی را گرامی داشت.
علوی گفت: امیدوار هستیم پیرو آزادیخواهانی باشیم که نظام جمهوری اسلامی مرهون زحمات و افکار آنها است.

علوی هم چنین روز جهانی معلولین، روز مجلس و روز دانشجو را گرامی داشت.
ریاست شورا اظهار داشت:

در ماده سی و دو قانون مهندسی بند د اعلام شده، احدی از نظام مهندسی نمیتواند در ارائه خدمات مستقیم نظر داشته باشد، ولی شنیده می شود از طرف مهندسان شاغل در شهرداری پرونده های ساختمانی به سمت دفاتر مهندسی خاصی در سطح شهر هدایت می گردد. اگرچه این موارد با ارائه سند قابل اثبات نیست اما گزارشها از مناطق نشان میدهد این تخلفات انجام میشود و حجم آن نیز کم نیست.

وی ادامه داد:

باید ارائه خدمات صدور پروانه به صورت الکترونیک صورت گیرد و با اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان و نظارت دقیق تر میتوان این تخلفات را کاهش داد. امیدوار هستیم با اصلاحات طرح تفصیلی نظارت لازم در این زمینه اجرا گردد. زیرا عده ای منافع خاصی برای خود تعیین میکنند که فرصت شغلی جوانان را گرفته است.

علوی:

با اشاره به مشکلات بازار نیز خاطر نشان کرد: بافت قدیمی و خطراتی که بازار را تهدید میکند مشکلات زیادی ایجاد کرده است. هربلای طبیعی که اتفاق می افتد خطرات زیادی را برای بازاریان ایجاد میکند که امیدوار هستیم شهرداری و شورا در این زمینه اقدامات جدی داشته باشد و سازمان های دیگر نیز کمک کنند. وی در پایان افزود: بخشی از امور ما از جمله حوزه سرمایه گذاری معطل مانده است.

بسیاری معطل تصمیمات نفر اول مدیریت شهری هستند که نیازمند تایید ما است که باید در این زمینه نشست داشته باشیم. شرایط شهر بغرنج بنظر میرسد/ برای جلوگیری از رانت مهندسی باید طرح تفصیلی ما اصلاح گردد رضا رسولی ناطق اول شورا با گرامیداشت ایام هفته در مورد رانت حوزه مهندسی در مدیریت شهری ادامه داد: در این زمینه خیلی مباحث را باید انجام دهیم. بررسیها نشان میدهد در یک منطقه پنج دفتر مهندسی، بیست درصد به لحاظ تعداد و شصت درصد به لحاظ مساحت پروانه های ساختمانی صادر گردیده است و نشان میدهد در این دفاتر، ساخت و سازهایی با مساحت بالا صورت میگیرد و به نوعی بدنبال درشت دانه ها هستند. در این زمینه باید طرح تفصیلی ما اصلاح گردد و ساختاری فراهم شود که به نوعی ضوابط را به یک فلوچارت تبدیل کنیم.

وی در ادامه افزود:

بحث ایجاد پایگاه اطلاعاتی مکان مند و ساختارهای کنترلی نیز بسیار مهم است.

این رانت اطلاعاتی به نوعی مفسده ای را ایجاد کرده که حقوق یکسان مهندسی را به وجود نیاورده است. فکر کنم با اصلاحاتی که صورت میگیرد میتوانیم ظرف ۱ سال این پایداری را ایجاد کنیم که شرایط عادلانه ای را برای شهروندان و مهندسان شهر بدست آوریم.
وی در ادامه افزود:

شرایط شهر بغرنج به نظر می رسد .

لغو ماده ۱۱ سبب شده که سهم عمده منابع شهری از بین برود. این ها مسائل نگران کننده ای است که فضای مدیریت شهر را به یک رینگ خطرناک سوق میدهد. امیدوار هستیم با اتحاد و همدلی فضایی ایجاد کنیم که بتوانیم به یک انسجام و اتفاقات خوب برسیم. پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت بسیار کند است/ تعلل دولت در بحث خرید دستگاه زباله سوز جای تعجب دارد.

جلوی رانت اطلاعاتی به دفتر مهندسی خاص گرفته شود.

فاطمه شیرزاد ناطق دوم شورا:

نیز در این نشست با گرامیداشت ایام هفته با اشاره به روز جهانی معلولان افزود: در این حوزه مدیریت شهری برای خدمات رسانی مخصوص معلولان باید برنامه داشته باشد که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است. شیرزاد اظهار داشت: پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت بسیار کند است. در این زمینه نشست های مختلفی گذاشته شده و وعده های زبادی داده شده که نتیجه ای نداشته است.

وی تصریح کرد:

تعلل دولت در بحث خرید دستگاه زباله سوز جای تعجب دارد. متاسفانه شنیده میشود که استاندار با این امر مخالف است که امیدوار هستیم درست نباشد.

شیرزاد عنوان کرد:

در گذشته با استاندار سابق ارتباط بهتری داشتیم و مطالبات ما سریع ترپاسخ میگرفت که امروز چنین نیست و ما نیز گله مند هستیم.

ریاست کمیسیون بهداشت در ادامه افزود:

ما آمادگی برای تملک زرجوب و گوهررود را داریم و حاضر هستیم پای میز مذاکره واقعی بنشینیم. امیدوار هستیم بجای وعده و نشست های بیهوده به این مساله توجه کنند.

وی در پایان افزود:

بیمه همکاران شهرداری چه رسمی و قراردادی دچار مشکل شده است که از رئیس شورا میخواهم مکاتبات لازم صورت گیرد. همچنین پروژه های نیمه تمام برای ایام دهه فجر باید با سرعت بیش تر صورت بگیرد.

جلوی رانت اطلاعاتی به دفتر مهندسی خاص گرفته شود.
منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۷
944 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0