تذکر ریاست شورای شهر رشت نسبت به هدایت پرونده های ساختمانی ریاست شورای اسلامی شهر رشت

تذکر ریاست شورای شهر رشت نسبت به هدایت پرونده های ساختمانی به دفاتر مهندسی خاصی

ریاست شورای اسلامی شهر رشت نسبت به هدایت برخی از متقاضیان صدور پروانه ساخت و ساز به برخی از دفاتر مهندسی خاص در مناطق شهرداری تذکر داد و گفت: این تخلفات مورد پیگرد قانونی قرار میگیرد.

کد خبر: 970914001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ آذر ۹۷ - ۱۰:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست شورای اسلامی شهر رشت نسبت به هدایت برخی از متقاضیان صدور پروانه ساخت و ساز به برخی از دفاتر مهندسی خاص در مناطق شهرداری تذکر داد و گفت: این تخلفات مورد پیگرد قانونی قرار میگیرد.

تذکر ریاست شورای شهر رشت نسبت به هدایت پرونده های ساختمانی

تذکر ریاست شورای شهر رشت نسبت به هدایت پرونده های ساختمانی

ریاست شورای شهر رشت نسبت به هدایت  پرونده های ساختمانی به دفاتر مهندسی خاصی تذکر داد

سید امیر حسین علوی ادامه داد: در شرایطی که استان با مشکل اشتغال مواجه است و مهندسان بیکار زیادی هستند که با ایجاد دفاتر مهندسی بدنبال کسب درآمد هستند، شایسته نیست مهندسان شاغل در شهرداری سازندگان را به دفاتر خاصی هدایت کرده و منافع جدید برای خود تعریف کنند.
علوی با اشاره به بند (د) ماده سی و دو قانون نظام مهندسی ساختمان و بخشنامه‌های مرتبط مبنی بر این که احدی از شاغلین در بخش کنترل نقشه که شامل شهرداری نیز می ‌شود، نمیتوانند در ارائه خدمات مهندسی دخالت کنند، تصریح کرد: شنیده‌ها حکایت از این دارد که برخی از اشخاص شاغل در شهرداری، پرونده های ساختمانی را به سمت دفاتر مهندسی خاصی در سطح شهر هدایت می کنند.

تذکر ریاست شورای شهر رشت نسبت به هدایت پرونده های ساختمانی

وی تصریح کرد: در برخی از مناطق شهرداری این گونه رانتهای اطلاعاتی و سوء استفاده از موقعیتهای شغلی زیاد شنیده میشود و لازم است مدیران مناطق و بازرسی شخصا در این موارد ورود کنند. شایسته نیست که ارباب رجوعانی که به دفاتر مهندسی خاص هدایت نمیشوند، صدور پروانه ساختمانی شان با تعلل زیاد صورت گیرد.

منبع : خبرگزاری موچ

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۷
718 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0