دفاع ریاست نظام مهندسی کلاله از غراوی طی جوابیه ای:

دفاع ریاست نظام مهندسی کلاله از غراوی

ریاست سازمان نظام مهندسی شهرستان کلاله طی جوابیه ای به حواشی ایجاد شده در مورد پروژه ساختمان نظام مهندسی این شهرستان پاسخ داد.

کد خبر: 970816001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ آبان ۹۷ - ۳:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی شهرستان کلاله طی جوابیه ای به حواشی ایجاد شده در مورد پروژه ساختمان نظام مهندسی این شهرستان پاسخ داد.

دفاع ریاست نظام مهندسی کلاله از غراوی

دفاع ریاست نظام مهندسی کلاله از غراوی

دفاع ریاست نظام مهندسی  کلاله از غراوی

متن این جوابیه بدین شرح است:

مواردی چند در مورد روند تخصیص اعتبار و کلنگ زنی ساختمان نظام مهندسی کلاله
ابتدا ذکر این نکته ضروری است که پیگیریهای مجدانه شهرام غراوی پس از دریافت مجوزهای لازم از شهرداری منتج به اخذ اعتبار پنجاه میلیونی جهت آغاز عملیات ساختمانی دفتر نمایندگی کلاله شد (با وجود این که سازمان نظام مهندسی استان در نقاط دیگر استان درگیر اجرای پروژه های دفاتر شهرستان ها بود).

در تاریخ پنجم اسفند نود و شش و مصادف با روز مهندسی:

کلنگ زنی محل ساخت ساختمان نظام مهندسی کلاله توسط شیبانی (مسئول تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی) و با حضور جمع کثیری از مهندسین انجام گرفت (قابل ذکر است که دکتر شیبانی به دعوت مهندس غراوی در کلاله حضور یافت).

در تاریخ بیست و ششم اسفند نود و شش دکتر اخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی اقدام به ابلاغ شیوه نامه جدید نظام مهندسی کرد که منجر به کوچک تر شدن سازمان و کاسته شدن از حجم بسیاری از منابع درامدی سازمانهای نظام مهندسی سراسر کشور شد.

در نهایت این امر منتج به عدم تخصیص بودجه تعریف شده از طرف سازمان به علت افت شدید منابع مالی سازمان شد و تمام پروژه های سازمان استان به حالت تعلیق در امده و متوقف گردید.

در این شرایط شهرام غراوی در جهت استیفای حقوق مهندسان بالاخص دفتر نمایندگی کلاله اهتمام ورزیده و حتی منجر به مباحث شدید بین مجلس و وزارت و شورای مرکزی نظام مهندسی گردید.

دفاع ریاست نظام مهندسی کلاله از غراوی

قابل ذکر است :

که وزیر وقت اقدام به ابطال پروانه اشتغال مهندسی مخالفین شیوه نامه ابلاغی جدید نموده به طوری که نمایندگان مجلس از این قاعده مشتثنی نبوده و من جمله فرج الله رجبی _ نماینده شیراز و ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، پروانه خود را ابطال شده دیدند.
با وجود این غراوی:

، هم چنان پا پس نکشیده و در دفاع از حقوق مهندسین تمام سعی خود را کرد که منجر به استیضاح وزیر وقت شد.
در مساله فروش زمین فوق، بحثی از فروش زمین کلاله در هیچیک از مجامع سازمان استان نشده است مجمع عمومی سازمان بالاترین رکن نظام مهندسی بوده و تمامی مصوبات ان لازم الجرا است.
لازم می دانیم:

از کسانیکه طرح فروش زمین نظام مهندسی کلاله را مطرح می کنند ادله و مستندات خود را ارائه کنند.
و در نهایت از کلیه اعضای هیت مدیره استان و بالاخص مهندس غراوی با وجود کسری بودجه و کمبود منابع مالی بر خود لازم دانسته اند که کلاله ساختمانی در خور شان مردم و مهندسان داشته باشند تقدیر و تشکر می کنم.
عبدالکریم محمدی _ ریاست نظام مهندسی کلاله
منبع : گلستان ما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۹۷
1456 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0