هزینه خدمات مهندسی به نوعی سرمایه گذاری و در جهت حفظ سرمایه ملی است ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

هزینه خدمات مهندسی به نوعی سرمایه گذاری و در جهت حفظ سرمایه ملی است

سیف اله علی نیا _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در مراسم آئین تکریم و معارفه دوره هفتم و هشتم هیات مدیره؛ ضمن تشکر از هیأت اجرایی و هیأت نظارت هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان و تلاشها و زحمات هیات مدیره دوره هفتم و تبریک به منتخبان دوره هشتم، از همکاری و پشتیبانی خوب استانداری، معاونت محترم امور عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان و همکاران آن اداره کل و هم چنین از تمامی دستگاههای مرتبط با فعالیت سازمان و دستگاههای نظارتی که در طول ۳ سال داشتند قدردانی کرد.

کد خبر: 970815024 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ آبان ۹۷ - ۳:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،سیف اله علی نیا _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در مراسم آئین تکریم و معارفه دوره هفتم و هشتم هیات مدیره؛ ضمن تشکر از هیأت اجرایی و هیأت نظارت هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان و تلاشها و زحمات هیات مدیره دوره هفتم و تبریک به منتخبان دوره هشتم، از همکاری و پشتیبانی خوب استانداری، معاونت محترم امور عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان و همکاران آن اداره کل و هم چنین از تمامی دستگاههای مرتبط با فعالیت سازمان و دستگاههای نظارتی که در طول ۳ سال داشتند قدردانی کرد.

هزینه خدمات مهندسی به نوعی سرمایه گذاری و در جهت حفظ سرمایه ملی است

هزینه خدمات مهندسی به نوعی سرمایه گذاری و در جهت حفظ سرمایه ملی است

هزینه خدمات مهندسی به نوعی سرمایه گذاری و  در جهت حفظ سرمایه ملی است

هزینه خدمات مهندسی به نوعی سرمایه گذاری و در جهت حفظ سرمایه ملی است/ بازرسی ایمنی در مرحله فراخوان جهت آموزش مهندسان قرار دارد
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، سازمان نظام مهندسی استان را با سی و پنج هزار عضو از جمله سازمانهای موفق و پیشرو در کشور دانست.
علی نیا، عمده فعالیت آموزش در طول سه سال را برگزاری هفتصد و شصت دوره ارتقاء پایه و نیازسنجی و برگزاری حدود هشتاد و پنج کارگاه تخصصی و حرفه ای عنوان کرد و برگزاری ۲ مرحله آزمون در هر سال و با توجه به این که مازندران دبیرخانه دائمی HSE در کشور است گردهمایی ملی در این بخش و برگزاری بزرگترین کنفرانس ملی برق را از جمله اقدامات این سازمان بیان کرد.
وی، فعالیت در بخش کنترل نظارت را که شامل بیش از هجده هزار بازدید و بررسی و کنترل نقشه حدود ۳۳ هزار پروژه خوب ارزیابی کرد و اعلام داشت در بخش آزمایشگاهها و کنترل عملیات حفاری و گمانه ها بیش از ۶ هزار بازدید از جانب این گروه انجام گرفت.
سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای شانزده کمیسیون و هفت گروه تخصصی فعال بوده که بعنوان بازوان مشورتی هیات مدیره است.
وی ادامه داد: حدود ۲ هزار مورد کارشناسی ماده بیست و هفت انجام گرفت که در قالب تفاهم نامه که با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و بیمه ایران این کارشناسی به سازمان واگذار شد.
وی، برنامه ترویجی که در طول ۳ سال در جهت فرهنگ سازی در رعایت مقررات ملی و معرفی فعالیتها، و ظرفیت و جایگاه سازمان و قرارداد با صدا و سیما را از اقدامات ارزشمند این دوره ذکر کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی، هم چنین صدور بیش از ۲ هزار و هفتصد شناسنامه فنی و بررسی بیش از هزار پرونده انتظامی را از جمله فعالیت سازمان عنوان کرد.
علی نیا، عمده فعالیت سازمان را در بخش رفاهی ارائه تسهیلات بانکی به بیش از پنج هزار و هشتصد نفر و پوشش بیمه مسئولیت برای مهندسان و از طرفی ارائه خدمات درمانی رایگان به مهندسان و پوشش بیمه تکمیلی از جمله طرح ها است.
وی از نهایی شدن بازرسی ایمنی در این دوره خبر داد و افزود: این امر در مرحله فراخوان مهندسین برای سپری کردن دوره آموزش قرار دارد و در بخش بیمه تأمین اجتماعی هم اقدامات بسیار موثری انجام گرفت و در مرحله انعقاد تفاهم نامه با صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان و روستاییان هستیم.
عضو شورای مرکزی در ادامه به هزینه خدمات مهندسی اشاره داشت و گفت: این رقم کم تر از ۲ درصد بوده که در مقایسه با سایر هزینه ها خیلی پایین است و در این بخش نیازمند تغییر نگاه در جامعه هستیم.

هزینه خدمات مهندسی به نوعی سرمایه گذاری و در جهت حفظ سرمایه ملی است

علی نیا، آسیب شناسی در مورد ارائه خدمات مهندسی را در قالب تشکیل یک کارگروه ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد که دوره هشتم در بخش ارائه خدمات واقعی اقدامات خوبی صورت گیرد.
وی، با اشاره به شعار امسال که از طرف مقام معظم رهبری نامگذرای شد بنام حمایت از تولید ملی نقش مهندسان را ویژه دانست و گفت: در جهت تقویت سرمایه ملی و رونق اقتصادی و حمایت از اشتغال این کار باید در همه زمانها مورد توجه قرار گیرد.
علی نیا در خاتمه ظرفیت سازمان نظام مهندسی را خیلی بالا دانست و ادامه داد: ما نیازمند تغییر رویکرد دولت در بخش واگذاری بیش تر مسئولیتها به سازمان و مهندسان هستیم و اگر این اراده و همت به وجود آید هم به حفظ سرمایه ملی کمک کردیم و هم به حل مشکل اشتغال مهندسان که بازرسی مصالح ساختمانی و اجرایی کردن مبحث تعمیر و نگه داری و ممیزی انرژی از جمله این اقدامات میتواند باشد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۷
1036 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0