تاکید گروه تخصصی عمران بر پیشگیری از خلاف سازیها در منطقه زلزله زده گروه تخصصی عمران شورای مرکزی روز پانزدهم آبان تشکیل نشست داد

تاکید گروه تخصصی عمران بر پیشگیری از خلاف سازیها در منطقه زلزله زده کرمانشاه

بسیاری از تخریبهای ناشی از زمین لرزه مربوط به ساختمانهای بتنی بوده و هم اکنون گرایش عمومی منطقه به سازه های فولادی است و لازم است برای بهبود وضعیت اتصالات سازه های فولادی و استقرار آزمایشگاههای جوش و اتصالات در منطقه فکری اساسی کرد.

کد خبر: 970815018 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ آبان ۹۷ - ۳:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بسیاری از تخریبهای ناشی از زمین لرزه مربوط به ساختمانهای بتنی بوده و هم اکنون گرایش عمومی منطقه به سازه های فولادی است و لازم است برای بهبود وضعیت اتصالات سازه های فولادی و استقرار آزمایشگاههای جوش و اتصالات در منطقه فکری اساسی کرد.

تاکید گروه تخصصی عمران بر پیشگیری از خلاف سازیها در منطقه زلزله زده

تاکید گروه تخصصی عمران بر پیشگیری از خلاف سازیها در منطقه زلزله زدهتاکید گروه تخصصی عمران بر پیشگیری از خلاف سازیها در منطقه زلزله زده کرمانشاه

تاکید گروه تخصصی عمران بر پیشگیری از خلاف سازیها  در منطقه زلزله زده کرمانشاه

 

در این گزارش هم چنین بر اهمیت توجه به تخصص رشته ای ناظران ساختمانهای در دست ساخت در منطقه زلزله زده تاکید شده و از برخی نابسامانیها در این زمینه و نیز عدم توجه شهرداریهای منطقه به گزارش‌ های تخلف ساخت و سازها به بهانه رعایت وضع موجود و روحیه آسیب دیده زلزله زدگان، انتقاد شده است.
اعضای نشست گروه تخصصی عمران با ملاحظه گزارش ذکر شده و بررسی‌های قبلی شان تصمیم گرفتند جلسه آتی خود را همزمان با سالگرد زلزله کرمانشاه در آن استان برگزار کنند.


به گفته مجتبی زاده _ ریاست گروه تخصصی عمران در این نشست همچنین مهندس احمدی مسئول یک شرکت تولید نرم افزار محاسباتی به معرفی توانمندیهای این نرم افزار پرداخت و مقرر گردید بعد از معرفی و ارسال آن به استان ها، نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود. نمایندگانی از انجمن صنفی بتن اتوکلاو شده نیز در نشست کمیسیون عمران حضور یافتند و به معرفی این نوع از مصالح پرداختند که به گفته آنها قابلیت مقاومت در هنگام زمین لرزه های شدید را دارد و در برابر انتقال صوت و حرارت نیز مقاوم است.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۷
766 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0