لزوم نصب آسانسور در ساختمانهای با هفت متر ارتفاع عضو نظام مهندسی اردبیل بیان کرد:

لزوم نصب آسانسور در ساختمانهای با هفت متر ارتفاع

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: نصب و راه اندازی آسانسور در ساختمانهای با هفت متر ارتفاع و بیش تر در کلیه مناطق این استان اجباری شده است.

کد خبر: 970815009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ آبان ۹۷ - ۱۰:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: نصب و راه اندازی آسانسور در ساختمانهای با هفت متر ارتفاع و بیش تر در کلیه مناطق این استان اجباری شده است.

لزوم نصب آسانسور در ساختمانهای با هفت متر ارتفاع

لزوم نصب آسانسور در ساختمانهای با هفت متر ارتفاع

نصب آسانسور در ساختمانهای با هفت متر ارتفاع  الزامی شد

طاهر کیافر:

روز ۳ شنبه در جلسه ای با فرماندار خلخال گفت:

طرحی لابی بین راه پله و آسانسور نیز برای پیش بینی حوادث حریق در ساختمان برای سازندگان ساختمانهای بلند اجباری است.

کیانفر ادامه داد:

ممنوعیت استفاده از سنگهای ساختمانی برای نمای بیرونی ساختمان و جایگزینی سازه های سبک بجای سنگهای پرخطر در نمای ساختمانهای با ارتفاع بیش از هفت متر پیشنهاد شده که بعد از تصویب در صحن علنی مجلس این طرح نیز اجرایی خواهد شد.

شهرداریها را از جمله موانع اجرای قوانین مبحث بیست و یکم و مقررات ملی ساختمان و پدافند غیرعامل در این استان دانست و تصریح کرد: در حالیکه تجربه کافی از حوادث تلخ کشور از جمله زمین لرزه سال گذشته کرمانشاه در مقاوم سازی ساختمانها در مقابل حوادث طبیعی کسب شده شهرداریها همچنان بر خواسته خود در بحث رعایت تراکم ساختمان بدون توجه به لزوم اجرای طرحهای مربوط به مبحث بیست و یکم و مقررات ملی ساختمان از جمله نصب امکانات ذخیره آب در طبقه همکف ساختمانهای بلند و یا جان پناه مقاومت میکنند.

کیانفر :

با تاکید بر ضرورت داشتن گواهی تایید استاندارد ساختمان برای اجرا در مناطق روستایی و شهری، افزود: به کارگیری روشهای پدافند غیرعامل در ساختمانهای موجود و قدیمی برای حفظ جان ساکنان آن ها ضرورت دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی خلخال :

نیز در این نشست بیان کرد: اجرای موارد مربوط به مبحث بیست و یکم و مقررات ملی ساختمان منجر به افزایش مقاومت ساختمانهای جدید در مقابل انفجارهای ناشی از حملات هوایی احتمالی دشمن و یا انواع حوادث طبیعی از جمله زمین لرزه، سیل و حریق شده است.

داود بحری گفت:

به رغم مقاومت مالکان ساختمانهای جدید در مقابل اجرای طرح وال پست به علت هزینه های بالای این طرح، نظام مهندسی ساختمان خلخال بر اجرای آن تاکید دارد.

لزوم نصب آسانسور در ساختمانهای با هفت متر ارتفاع

وی گفت:

حفر چاه جذبی برای هدایت آب باران در ساختمان های جدید و در حال احداث این شهرستان نیز با هدف جلوگیری از ورود آب باران به شبکه فاضلاب شهری امسال اجباری شده است.
بحری ادامه داد:

سطح متراژ طراحی و یا نظارت شده بر ساخت و سازهای این شهرستان در نیمه اول امسال در مقایسه با سال قبل، دوازده درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش ده درصدی اعضای این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت:

پانصد و پنجاه مهندس در ۷ رشته مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان این شهرستان عضویت دارند که پنجاه نفر از این تعداد در نیمه اول امسال به تعداد پانصد نفری اعضای قبلی اضافه شده است.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال:

هم با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت بر نحوه ساخت و ساز در مناطق مختلف این شهرستان بیان داشت: نظارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز از طرف اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان موجب افزایش سطح مقاومت سازه ها و ساختمانهای نو ساز در مقابل انواع بلایای طبیعی مانند زلزله شده و آسیب و خسارت را در مواقع بروز حوادث کاهش خواهد داد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۷
1007 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0