شروع آموزش طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی در استان قزوین معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین

شروع آموزش طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی در استان قزوین

معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین بیان کرد: کلاسهای آموزش طرح ملی آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شروع شد.

کد خبر: 970717012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مهر ۹۷ - ۶:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین بیان کرد: کلاسهای آموزش طرح ملی آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شروع شد.

شروع آموزش طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی در استان قزوین

شروع آموزش طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی در استان قزوین

آموزش طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی در  قزوین شروع شد

مجید کشاورز روز ۳ شنبه و در حاشیه برگزاری این کلاس عنوان کرد: با توجه به شروع چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی که از بیست و یکم مهرماه جاری و همزمان با سراسر کشور در صد و هشتاد و هفت روستای استان به مورد اجرا گذاشته میشود کار آموزش آمارگیران حاضر در این طرح از امروز بمدت ۴ روز شروع شد.
کشاورز با اشاره به حضور بیست آمارگیر در این طرح، تصریح کرد: آمارگیران حاضر از شنبه هفته آینده بهمراه ۷ دستگاه خودرو طرح خود را ابتدا از مناطق سخت و کوهستانی مانند آوج، الموت و طارم سفلی شروع خواهند کرد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: آمارگیران در چارچوب این سرشماری کلیه افراد تحت پوشش در آبادیهای زیر صد و هشتاد مکان را تحت پوشش آمار خود قرار داده و در آبادیهای بالای صد و هشتاد مکان نیز به منازل از پیش تعیین شده مراجعه خواهند کرد.
کشاورز در ادامه با اشاره به این که آمارگیران هر روز و از ساعت هشت تا هفده مشغول بکار خواهند بود، افزود: آمارهای گردآوری شده هر ۵ روز وارد سامانه مرکز آمار ایران خواهد شد.
وی ادامه داد: طبق دستورالعملهای اجرایی، فرم شماره ۱ مربوط به حوزه شناسایی طرح، فرم شماره دو مربوط به اطلاعات خانوارهای مورد هدف طرح و فرم شماره ۳ نیز مربوط به آبادی بوده که اطلاعات آن توسط معتمدان محلی جمع آوری می گردد.

شروع آموزش طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی در استان قزوین

این مسئول با اشاره به وجه تمایز این دوره از آمارگیری با ۳ دوره قبل، خاطر نشان کرد: آمار و اطلاعات دقیق، جامع و به هنگام در مورد ویژگیهای مسکن روستایی و سکونتگاههای روستایی همواره مورد نظر متولیان احداث مسکن روستایی بوده و این دوره با همکاری مرکز آمار ایران بطور جداگانه در روستاهای هر شهرستان به مورد اجرا گذاشته میشود.
وی یاد آور شد: طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی از سال هشتاد و دو و هر ۵ سال ۱ مرتبه در برخی از روستاهای کشور با هدف کسب اطلاع از آخرین تغییراتی که در حوزه مسکن روستاها ایجاد شده، به مورد اجرا گذاشته میشود.
طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال نود و پنج استان قزوین دارای صد و دو هزار و صد و سی و یک خانوار روستایی و نود و چهار هزار واحد مسکونی بوده که چهل و هشت درصد آن بهسازی و مقاوم سازی گردیده است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۷
824 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0