بررسی تفاهم ‌نامه‌های اتاق بازرگانی در زمینه تأثیرگذاری تورم استاندار خوزستان

بررسی تفاهم ‌نامه‌های اتاق بازرگانی در زمینه تأثیرگذاری تورم

استاندار خوزستان بیان کرد: تفاهم‌ نامه‌ها در سازمان نظام مهندسی باید وجاهت قانونی داشته باشد، سبب افزایش تورم نگردد و اثر مستقیم آن نیز بررسی گردد.

کد خبر: 970715019 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۹۷ - ۲:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، استاندار خوزستان بیان کرد: تفاهم‌ نامه‌ها در سازمان نظام مهندسی باید وجاهت قانونی داشته باشد، سبب افزایش تورم نگردد و اثر مستقیم آن نیز بررسی گردد.

بررسی تفاهم ‌نامه‌های اتاق بازرگانی در زمینه تأثیرگذاری تورم

بررسی تفاهم ‌نامه‌های اتاق بازرگانی در زمینه تأثیرگذاری تورم

تفاهم نامه های اتاق بازرگانی در زمینه تأثیرگذاری تورم  باید بررسی گردند

غلامرضا شریعتی در سی‌امین نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار گردید، گفت: نشست آینده مصوبات سال نود و شش پیگیری گردد.
شریعتی تصریح کرد: مصوباتی که تا امروز اجرایی نشده، چرایی و نتایج آن تا نشست دیگر ارائه گردد؛ آیا جنبه عملیاتی پیدا کرده‌اند؟ و اگر موانع کشوری، منطقه‌ای یا استانی است، باید برطرف گردند.
وی با تأکید بر این ‌که سازمان امور مالیاتی مرتب در نشست ها شرکت و موانع را برطرف کند، ادامه داد: حوزه معاونت عمرانی و راه و شهرسازی، تأکید می‌ گردد که باید مدیرانشان در نشست ها حضور داشته باشند و بندهایی را که به آن ها مربوط می گردد طرح کنند و پاسخ دهند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: حوزه معاونت اقتصادی به ‌طور جدی تأثیر فعالیت دستگاه‌ ها بر رشد اقتصادی استان، رضایت مردم و این ‌که چه ‌میزان از جهت سالم‌سازی فرآیندها را اقدام کرده‌اید بررسی کنید و گزارش دهید این کارهایی که انجام گردیده چقدر رضایت مردم را به ‌همراه داشته و چقدر فضا را تلطیف کرده و چه تأثیری در بهبود فضای کسب‌ و کار داشتید یا این که چه موانعی ایجاد کرده‌اید.
وی با ابراز این‌ که “یک سری کارها و اقدامات نیازمند یک بوروکراسی اداری هستند ولی نه این که فقط اینجا قوانین و مقررات را بیان کنم”، افزود: آن چه را می‌ توان انجام داد و تلطیف کرد انجام دهید.
شریعتی افزود: تفاهم ‌نامه‌های اتاق بازرگانی را نیز در اتاق بازرگانی بررسی کنید و به یک تصمیم نهایی برسید؛ قبل از این هم چنین تفاهم‌ نامه‌هایی بود که به نتیجه نرسید و ما تلاش کردیم آن ها را لغو کنیم.
استاندار خوزستان بیان کرد: باید مشخص گردد که تفاهم‌ نامه‌ها در سازمان نظام مهندسی وجاهت قانونی داشته باشد، سبب افزایش تورم نگردد و اثر مستقیم آن نیز بررسی گردد.
این نشست با بررسی چهل و چهار دستور کار و مصوبات قبلی باحضور مسئولان استانی برگزار گردید و طبق این ‌اساس، از تمام صد و چهل و چهار مصوبه در این بیست و نه جلسه‌ای که برگزار گردیده، تعداد شصت و سه مصوبه اجرا شده، چهل و نه مصوبه اجرا نشده و سی و یک مصوبه در حال پیگیری است، به ‌عبارتی ۴۴٪ اجرا شده، ۳۴٪ اجرا نشده و ۲۲٪ در حال پیگیری است.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۷
692 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0