تغییر نقش دولت در سازمان نظام مهندسی عضو کمیسیون عمران مجلس انتقاد کرد:

تغییر نقش دولت در سازمان نظام مهندسی

سید کمال الدین شهریاری نسبت به گرداوری طرحی برای حذف وظایف نظارتی وزارت راه و شهرسازی بر سازمان نظام مهندسی و انتقال آن به سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرد.

کد خبر: 970715014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۹۷ - ۱:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسیکشور، سید کمال الدین شهریاری نسبت به گرداوری طرحی برای حذف وظایف نظارتی وزارت راه و شهرسازی بر سازمان نظام مهندسی و انتقال آن به سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرد.

تغییر نقش دولت در سازمان نظام مهندسی

تغییر نقش دولت در سازمان نظام مهندسی

تغییر نقش دولت در سازمان نظام  مهندسی / انتقال وظایف نظارتی به سازمان برنامه و بودجه صحیح نیست

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، در نورد لزوم اصلاح قانون نظام مهندسی در کشور، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در ۱ سال اخیر بدنبال گرداوری لایحه ای برای اصلاح ساختار نظام مهندسی بود تا از این طریق این تشکل چابکتر و قدرتمندتر از گذشته فعالیت کند.
وی تصریح کرد: به دلیل تعلل وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان طرحی را با هدف اصلاح ساختار نظام مهندسی گرداوری کردند، ولی متأسفانه گرداوری این طرح، تحت شعاع اختلافات میان سازمان نظام مهندسی و وزارتخانه قرار گرفته است.
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: متأسفانه موضوعات رخ داده سبب شده که طراحان در طرح مذکور بدنبال خارج شدن نظارت و مدیریت بر سازمان نظام مهندسی از حیطه وظایف وزارت راه و شهرسازی باشند.

تغییر نقش دولت در سازمان نظام مهندسی

وی یاد آور شد: طراحان در طرح بدنبال آن هستند که تمام وظایف فعلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه سازمان نظام مهندسی ساختمان به سازمان برنامه و بودجه منتقل گردد، که این مسئله قطعا تبعات زیادی را بدنبال دارد.
شهریاری ادامه داد: من بعنوان یکی از اعضای کمیسیون عمران با طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان مخالف هستم و بنظر من ورود سازمان برنامه و بودجه به این بخش درست نیست.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۷
677 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0