تشریح الزامات برنامه‌ های آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان مدیرعامل شرکت ساختمانی سازه ‌سازان تهران

تشریح الزامات برنامه‌ های آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان

انتقاد به عملکرد سازمان نظام مهندسی وجود دارد. اقای آخوندی چند دوره در هیات مدیره سازمان عضویت داشته‌اند و اشراف بیش تری بر آن‌ چه در این سازمان می ‌گذرد دارند. بنده نیز انتقادات وارد شده از طرف وزیر را تائید می ‌کنم.

کد خبر: 970712030 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ - ۵:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،انتقاد به عملکرد سازمان نظام مهندسی وجود دارد. اقای آخوندی چند دوره در هیات مدیره سازمان عضویت داشته‌اند و اشراف بیش تری بر آن‌ چه در این سازمان می ‌گذرد دارند. بنده نیز انتقادات وارد شده از طرف وزیر را تائید می ‌کنم.

تشریح الزامات برنامه‌ های آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان

تشریح الزامات برنامه‌ های آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان

تشریح الزامات برنامه‌ های آینده سازمان  نظام مهندسی ساختمان

مدیرعامل شرکت ساختمانی سازه ‌سازان تهران به تشریح الزامات برنامه‌ های آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان پرداخت.
بهروز محمدی با اشاره به این که، به اعتقاد اعضای سازمان نظام مهندسی جریانی شکل گرفته که سبب رانت و فساد شده است، بیان کرد: متاسفانه این موضوع واقعیت داشته و این‌ گونه نیست که در ذهن شکل گرفته باشد. این فساد در جریان است و هر دوره گسترده ‌تر نیز شد.
محمدی در توضیح این اظهارات، گفت: در درجه اول، موضوع فساد را باید شفاف ‌سازی کنیم و از ادامه این روند جلوگیری گردد.
دومین مطلب اینست که در ساختار سازمان متاسفانه منافع مهندسین مورد توجه نیست ولی، مسئولیت سنگینی چون نظارت از ابتدا تا انتها بر ساخت و ساز بر دوش آن ‌ها گذاشته شده است. این در حالیست که حق‌الزحمه‌ای که برای مهندسان در نظر گرفته شده جبران سنگینی این مسئولیت را نمی‌ کند که باید برای آن چاره ‌اندیشی کرد.
وی به این موضوع نیز اشاره کرد که، حق‌الزحمه مهندسان طبق قانون تعیین می‌ گردد و قصد ما قرار گرفتن در برابر قانون نیست ولی باید برای این مهم فکری کرد.
محمدی به استقرار شورای انتظامی در سازمان نظام مهندسی پرداخت و ادامه داد: چنان چه مشکلی در ساخت ‌و ساز بوجود بیاید نخستین کسیکه مورد سوال و جواب قرار می‌ گیرد مهندس ناظر در این شورا است. این موضوع نیز نیاز به بحث و بررسی و بازنگری دارد.

تشریح الزامات برنامه‌ های آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان

مدیرعامل شرکت ساختمانی سازه‌سازان تهران در پاسخ به این پرسش که انتقادات وزیر راه در مورد نظام مهندسی را چگونه ارزیابی می ‌‌کنید، اظهار داشت: انتقاد به عملکرد سازمان نظام مهندسی وجود دارد. اقای وزیر چند دوره در هیات مدیره سازمان عضویت داشته‌اند و اشراف بیش تری بر آن ‌چه در این سازمان می ‌گذرد دارند. بنده نیز انتقادات وارد شده از طرف وزیر را تائید می‌ کنم.
وی، با انتقاد به نحوه رای‌گیری در سازمان نظام مهندسی، یاد آور شد: در خوش‌بینانه‌‌ترین حالت بسیاری از اصلاحات با نحوه رای‌گیری متداول در این سازمان صورت نمی‌‌ گیرد. این امر سبب شده که انتقادات از سال‌ ها پیش به این سازمان وارد باشد.

منبع : تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۷
849 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0