علاقه نود و هشت درصد کشاورزان استان خراسان رضوی به کشت سنتی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان ییان کرد:

سهم بیش از سه میلیون تنی گیلان در تولید محصولات کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان عنوان داشت: سالانه حدود صد و بیست میلیون تن محصولات کشاورزی بر اساس آخرین آمار در کشور تولید می‌گردد و 3.6 میلیون تن آن اختصاص به گیلان دارد.

کد خبر: 970712010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ - ۱۱:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز  _ مرجع اخبار نطام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان عنوان داشت: سالانه حدود صد و بیست میلیون تن محصولات کشاورزی بر اساس آخرین آمار در کشور تولید می‌گردد و ۳٫۶ میلیون تن آن اختصاص به گیلان دارد.

سهم بیش از سه میلیون تنی گیلان در تولید محصولات کشاورزی

سهم بیش از سه میلیون تنی گیلان در تولید محصولات کشاورزی

گیلان سهم بیش از سه میلیون تنی در تولید  محصولات کشاورزی دارد

محمد کازرونی منفرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، عنوان داشت: مساحت گیلان نه دهم درصد از مساحت ایران را تشکیل می‌ دهد و دومین استان کوچک کشور است.
کازرونی، گیلان را دومین استان پر جمعیت کشور بعد از تهران با تراکم جمعیتی صد و هشتاد نفر در هر کیلومتر مربع اعلام کرد و گفت: سالانه حدود صد و بیست میلیون تن محصولات کشاورزی بر اساس آخرین آمار در کشور تولید می‌ شود و ۳٫۶ میلیون تن آن اختصاص به گیلان دارد.

سهم بیش از سه میلیون تنی گیلان در تولید محصولات کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به عضویت ده هزار و سیصد نفر کارشناسان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و منابع طبیعی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، هاطر نشان ساخت: بر اساس پیش‌بینی صاحب‌نظران، گیلان قابلیت تولید غذای هفتاد میلیون نفر را دارد.
وی، محیط زیست این استان را شکننده توصیف کرد و یاد آور شد: استفاده از کود و سم در اراضی کشاورزی باید بر اساس برنامه ارائه شده توسط کارشناسان مربوطه انجام گردد.

منبع : نسیم گیلان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۷
1482 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0