تعامل اخلاق حرفه ای و سواد رسانه ای در فضای انتخابات عضو هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی تهران

تعامل اخلاق حرفه ای و سواد رسانه ای در فضای انتخابات

عضو هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی تهران بیان کرد: از مهندسان بعنوان قشر فرهیخته جامعه انتظار می‌ رود در هفته پایانی انتخابات ضمن توجه به اخلاق محوری از انتشار هر گونه خبر بدون سند در فضای مجازی بپرهیزند.

کد خبر: 970710024 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مهر ۹۷ - ۷:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی تهران بیان کرد: از مهندسان بعنوان قشر فرهیخته جامعه انتظار می‌ رود در هفته پایانی انتخابات ضمن توجه به اخلاق محوری از انتشار هر گونه خبر بدون سند در فضای مجازی بپرهیزند.

تعامل اخلاق حرفه ای و سواد رسانه ای در فضای انتخابات

تعامل اخلاق حرفه ای و سواد رسانه ای در فضای انتخابات

در فضای انتخابات اخلاق محوری و سواد رسانه‌ای  در تعامل با یکدیگر هستند

حمیدرضا ساعتچی _ عضو هیات اجرایی انتخابات هشتم نظام مهندسی تهران ضمن تاکید بر نقش شبکه‌ های اجتماعی مجازی در جلب مشارکت مهندسان، تصریح کرد: در حال حاضر در جامعه ایرانی فضای مجازی بعنوان مهمترین محمل و فراگیرترین ابزار تبلیغاتی در رقابت ‌های انتخاباتی مورد توجه ویژه کاندیداها قرار گرفته است که البته این موضوع هم بار مثبت دارد و هم منفی.
ساعتچی افزود: این که خبر در انحصار رسانه‌های رسمی نیست و مهندسان حضور فعال در فضای مجازی دارند و خودشان با جامعه هدف انتخابات در ارتباط هستند در ایجاد شور و نشاط تبلیغاتی نقش خیلی مهم و مثبتی است ولی با توجه به این که در بسیاری از موارد منبع انتشار اخبار مشخص نبوده و گاهی مشاهده می ‌شود که اخبار ضد و نقیض، آشفته یا شتاب زده است محل آسیب خواهد بود که از مهندسان انتظار می ‌رود در انتشار خبر به این موارد توجه کنند و از انتشار اخبار بدون منبع و فاقد سند و مدرک پرهیز گردد.
وی افزود: طی این دوره از انتخابات تولید محتوای درست و ارتباط موثر با جامعه خبری را بعنوان یکی از الگوهای کاری بصورت مستمر در هیات اجرایی پیگیری کردیم، زیرا معتقد هستیم هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی نمیتواند به تکنولوژی ‌های نوین خبری بی توجه باشد، از طرفی تولید محتوای درست موجب ایجاد فضای عادلانه برای تمام کاندیداها و احترام به جامعه مهندسی است، زیرا در فضای نبود اطلاعات، بستر تخریب شکل میگیرد.
ساعتچی بیان کرد: البته رسانه‌های رسمی بخصوص صدا و سیما نیز می‌بایست در بزرگ ترین انتخابات تشکل‌ های صنفی بیش تر و بهتر اطلاع رسانی کنند، در بسیاری از موارد هنوز مهندسان از برگزاری انتخابات بی اطلاع هستند.

تعامل اخلاق حرفه ای و سواد رسانه ای در فضای انتخابات

وی در خاتمه افزود: اخلاق محوری در رویدادهای مهمی مثل انتخابات نشانه بلوغ یک جامعه است و بالطبع انتشار اخبار درست تاثیر خوبی در ذهنیت افراد نسبت به جریان انتخابات و هم چنین معرفی کاندیداها دارد و نیاز امروز جامعه مهندسی کشور بیش تر از همیشه همدلی و انسجام و اخلاق محوری است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۷
950 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0