به دنبال تخلف و افشای فساد در نظام مهندسی ساختمان عنوان گردیدبه دنبال تخلف و افشای فساد در نظام مهندسی ساختمان عنوان گردید افشای فساد در نظام مهندسی

به دنبال تخلف و افشای فساد در نظام مهندسی ساختمان عنوان گردید؛

شهر تهران به دنبال تخلفات گسترده در سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان و شروع افشاگری ‌های گسترده توسط وزارت راه و شهرسازی، برخی از معماران به اعلام نقطه‌ نظرات و دیدگاه ‌های خود در این رابطه واكنش نشان دادند.

کد خبر: 970710008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مهر ۹۷ - ۸:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایکاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شهر تهران به دنبال تخلفات گسترده در سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان و شروع افشاگری ‌های گسترده توسط وزارت راه و شهرسازی، برخی از معماران به اعلام نقطه‌ نظرات و دیدگاه ‌های خود در این رابطه واكنش نشان دادند.

به دنبال تخلف و افشای فساد در نظام مهندسی ساختمان عنوان گردیدبه دنبال تخلف و افشای فساد در نظام مهندسی ساختمان عنوان گردید

به دنبال تخلف و افشای فساد در نظام مهندسی ساختمان عنوان گردید

حمایت معماران از اقدامات ضد فساد وزیر  راه و شهرسازی در حوزه ساخت و ساز/ مبارزه با فساد در همه سازمان‌ های نظام‌ مهندسی مطالبه معماران است

در همین رابطه حمیدناصرخاکی یکی از معماران کشور، بیان داشت: حاصل نظام مهندسی ساختمان و حاصل اتفاقات و پدیده هایی که در این نظام درگیر هستند، ساختمانها و شهرها هستند. ما در اینجا با جان یک نفر مواجه نیستیم بلکه با پدیده‌هایی مواجه هستیم که کلیه آحاد جامعه با آن درگیر هستند.
ناصرخاکی ادامه داد: بنابراین شوخی کردن یا هرگونه خطایی در این حوزه، خطایی است که بصورت دومینو وار تبدیل به بحران ‌های جدی در جامعه می‌گردد.
وی گفت: در حال حاضر بحران‌ های جدی که در جامعه داریم بشدت وابسته به بحران‌ های کوچکی هستند که در گذشته نه چندان دور در حوزه معماری و شهرسازی این مملکت و هم چنین نظام مهندسی اتفاق افتاده بود. بهمین علت بشدت برخورد با فساد در این حوزه جدی بايد باشد. زیرا آثار سوء فساد را در آینده کاهش می ‌دهد.
ناصرخاکی افزود: معتقد هستم این فساد در بخش عمده‌ ای از سازمان ‌های نظام مهندسی وجود دارد و متاسفانه در حال گسترش است. به جد معتقد هستم باید جلوی فساد گرفته شود. زیرا همان طور که گفتم مبارزه با این نوع خاص از فساد که بصورت سیستمی در نظام مهندسی و هم چنین در سایر بخش ‌ها ریشه دوانده است تنها محدود به یک بنا نیست بلکه ساختارهای یک شهر را در بر می‌گیرد که از آن طریق به ساختارهای فرهنگی و اجتماعی نیز ورود می‌ کند.
وی اظهار داشت: به واقع فساد در نظام مهندسی کشور ما یا اختلال در آن ممکن است منجر به تبعاتی گردد که آثار مخربی در فرهنگ جامعه بگذارد.
ناصرخاکی افزود: بنابراین بعنوان یک عضو سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان نه تنها از اقدامات ضد فساد حمایت می‌ کنم بلکه این اقدام را از طرف مسئولان ارشد، مطالبه می‌ کنم تا فساد در جامعه مهندسی کشور و در سایر حوزه ‌ها ریشه‌کن گردد.
اقدام ضدفساد وزیر راه و شهرسازی در سازمان‌ نظام مهندسی بجا و شایسته بود
شیوا آراسته _ مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه معماری زمینه‌گرا نیز در همین رابطه، بیان کرد: اقدامی که از طرف وزیر راه و شهرسازی در رابطه با ناکارآمدی سازمان ‌های نظام مهندسی انجام گرفت واقعا بجا و شایسته بود.

به دنبال تخلف و افشای فساد در نظام مهندسی ساختمان عنوان گردید

وی گفت: با تخلفاتی که در حال حاضر از طرف آخوندی اعلام شده شاید باید تا انحلال سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان پیش رفت.
آراسته معتقد است: نظام مهندسی کنونی یک ركن بسیار ناکارآمد است که نتوانسته است نیاز مهندسی کشور را برطرف کند.
وی با عنوان این که از پروانه نظام مهندسی خود استفاده نمی ‌کند، با طرح این سوال که اگر نظام مهندسی ساختمان وجود نداشت چه اتفاقی در نظام ساخت و ساز کشور رخ میداد؟، تصریح کرد: در باره نظام مهندسی ساختمان سال‌ هاست این اعتقاد را دارم که اگر نظام مهندسی ساختمان کنونی حذف هم گردد هیچ اتفاقی در کیفیت ساخت و ساز نمی ‌افتد.
آراسته گفت: نظام مهندسی ساختمان متاسفانه هیچ نقشی در کیفیت دادن به ساختمان‌ ها ایفا نکرد و مکانی برای استفاده عده‌ای از رانت شده است که امیدوار هستیم این اتفاقات و شروع مبارزه با فساد و بي ‌عدالتي كه در جامعه مهندسی وجود دارد، بتواند به اعتلای جامعه مهندسی كمك كند.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي تاسيسات برقی-طراحی ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۷
1061 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0