لزوم حسابرسی هفتصد میلیارد تومان گردش مالی نظام مهندسی عضو سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد:

لزوم حسابرسی هفتصد میلیارد تومان گردش مالی نظام مهندسی

عضو هیات رییسه گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان داشت: برای جلوگیری از فساد، گردش مالی هفتصد میلیارد تومانی سالیانه این سازمان به حسابرسیهای قانونی نیازمند است.

کد خبر: 970710004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مهر ۹۷ - ۸:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیات رییسه گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان داشت: برای جلوگیری از فساد، گردش مالی هفتصد میلیارد تومانی سالیانه این سازمان به حسابرسیهای قانونی نیازمند است.

لزوم حسابرسی هفتصد میلیارد تومان گردش مالی نظام مهندسی

لزوم حسابرسی هفتصد میلیارد تومان گردش مالی نظام مهندسی

حسابرسی هفتصد میلیارد تومان گردش مالی نظام  مهندسی لازم است

مجتبی صابر گفت: با اجرای ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و آیین نامه های آن شاهد حجم بزرگی از نقدینگی در سازمان نظام مهندسی استان تهران بودیم که موجب شد برخی تخلفات مالی در این سازمان بروز کند.
صابر تصریح کرد: انباشت منابع مالی و نبود شفافیت در ساز و کارهای این سازمان سبب شد که منابع مالی زیادی در سازمان انباشت گردد.
به گفته صابر، براساس ماده سی و پنج قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارت عالی بر این سازمان به عهده وزارت راه و شهرسازی است و هر یک از اعضا از اجرای ابلاغیه های صادر شده از طرف این وزارتخانه خودداری کند براساس بند ج ماده بیست و سه پروانه آن عضو تعلیق می گردد.
عضو هیات رییسه گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: وظیفه صدور شناسنامه فنی- ملکی ساختمانها به عهده مهندسان ناظر است؛ در حالیکه وجود مجریان غیرذی صلاح در حوزه ساخت و ساز موجب شده است در این بخش نتوانیم شناسنامه فنی- ملکی ساختمان را صادر کنیم.
به گفته وی، قانون صلاحیت ساخت و ساز را به مجریان ذی صلاح محول کرده ولی به استناد یک رای دیوان عدالت اداری در سال نود و چهار متاسفانه شاهد ورود افراد بدون صلاحیت در حوزه ساخت و ساز کشور هستیم و باید سازمانهای نظام مهندسی سعی کنند در همه حوزه های ساخت و ساز کشور مجریان ذی صلاح بکار گرفته شوند.
** خلاء قانونی موجب امضا فروشی شد
دیگر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران عنوان کرد: گردش مالی سالیانه این سازمان صد میلیون تا دویست میلیون تومان بود ولی با انباشت دستمزد مهندسان در این سازمان از سال نود و دو گردش مالی آن خیلی افزایش یافت و این زمینه تخلف مالی را در این سازمانها بوجود آورد.
محمود سردار گفت: ساز و کار مناسبی برای نظارت بر هزینه کرد این منابع مالی وجود ندارد و باید با شفاف سازی امور سعی کنیم کلیه فرایندها در سازمان به استناد قانون انجام گردد.

لزوم حسابرسی هفتصد میلیارد تومان گردش مالی نظام مهندسی

سردار تصریح کرد: بحث امضا فروشی در سازمان نظام مهندسی عقبه طولانی دارد و یک خلاء قانونی موجب شده شخص حقوقی که ممکن است وجود خارجی نداشته باشد نظارتهای بخشهای مختلف ساختمان را به ویژه در بناهای بسیار بزرگ به عهده بگیرد و این سبب درآمدهای نامشروع زیادی برای این شخص حقوقی می گردد.
دیگر عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران هم از سیستم ارجای ناعادلانه انتقاد کرد و گفت: بدون شک نبود تعادل در عرضه و تقاضا موجب شد فساد در این سازمان رواج پیدا کند و با انباشت حق الزحمه اعضا شاهد بروز تخلفات بیشتری در این سازمان بوده ایم.
نوید گنجیان، به روز رسانی قوانین و مقررات نظام مهندسی ساختمان کشور را خواستار شد.
هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره نظام مهندسی کشور از ۵ تا ۱۳ مهرماه در همه استانهای کشور برگزار می گردد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۷
1269 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0