رئیس نظام مهندسی تهران در هاله‌ای از ابهام ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

حمایت خرم از آخوندی

ریاست سازمان نظام مهندسی با عنوان این که از اقدامات آقای آخوندی در راستای مبارزه با فساد حمایت می‌ کنیم،‌ بیان کرد: متاسفم که آقای «مهدی هاشمی» با مدرک جعلی در دولت نهم و دهم سرپرست وزارت راه وشهرسازی بوده و ریاست کمیسیون عمران را در مجلس نهم به عهده داشت.

کد خبر: 970709013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ مهر ۹۷ - ۲:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی با عنوان این که از اقدامات آقای آخوندی در راستای مبارزه با فساد حمایت می‌ کنیم،‌ بیان کرد: متاسفم که آقای «مهدی هاشمی» با مدرک جعلی در دولت نهم و دهم سرپرست وزارت راه وشهرسازی بوده و ریاست کمیسیون عمران را در مجلس نهم به عهده داشت.

حمایت خرم از آخوندی

حمایت خرم از آخوندی

متاسفم که فردی با مدرک جعلی  سرپرست وزارت شهرسازی در دولت نهم و دهم بود/ از آخوندی حمایت می‌ کنیم

احمد خرم در مورد اقدام اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تعلیق پروانه اشتغال بکار مهندسی «مهدی هاشمی» ریاست سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و ریاست کمیسیون عمران مجلس در دوره نهم،‌ اظهار داشت: با دانشگاه امام حسین مکاتبه‌ای داشتیم و متاسفانه مدرک لیسانس آقای هاشمی جعلی است و به تبع آن مدارک فوق لیسانس و دکترای وی نیز جعلی بوده است.
خرم گفت: متاسفم فردی با مدرک جعلی در دولت نهم و دهم حتی سرپرست وزارت راه و شهرسازی بوده و ریاست کمیسیون عمران مجلس را در دوره نهم به عهده داشته و ریاست سازمان نظام مهندسی نیز بوده است.
وی با عنوان این که مدیران دولت نهم و دهم امروز باید پاسخگو باشند که چرا یک فرد با مدرک جعلی چنین سمت ‌هایی را به عهده داشته است، ادامه داد: مراجع قضایی باید با شدت با این افراد برخورد کنند تا شاهد بروز مجدد این تخلفات نباشیم.
رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: اگر امروز با این افراد متخلف بطور جدی برخورد نگردد احتمال تکرار این تخلفات در آینده وجود دارد و فساد باید با برخوردهای جدی با مفسیدن ریشه کن گردد.
خرم با عنوان این که از آقای آخوندی بابت افشاگریهایی که در مورد مفسدان دارد، حمایت می‌ کنم، تصریح کرد: این اقدامات می ‌تواند به پیشگیری از فساد و تبعیض کمک کند ولی بطور قطع تنها یک مورد نمی ‌تواند آغازگر یک حرکت بنیادین برای ریشه کردن فساد در نظام مهندسی باشد.
خرم با عنوان این که فساد در تمام بخش‌ های کشور در اقتصاد،‌ سیاست، بخش‌ های فرهنگی و اجتماعی اپیدمی شده است، تصریح کرد: فسادهای قابل توجهی تنها در بخش شهرداری رخ داده است بطوریکه مجوز ساخت صد و بیست و هفت برج بر روی گسل زمین لرزه داده شده است که تبعات خیلی منفی برای ساکنان تهران خواهد داشت.

حمایت خرم از آخوندی

وی خاطر نشان ساخت: مشکل جدی اینست که متاسفانه با مفسدان برخورد جدی نمی ‌شود و تا زمانیکه امیال سایسی و اقتصادی افراد حاکم باشد و قانون و مقرارت، شایستگی ‌ها ملاک انتخاب مدیران نباشد و باند بازی و منافع شخصی در کار باشد، فساد در تمام بخش ‌ها پابرجا خواهد بود.
خرم با اشاره به راهکارهای علمی برای برخورد با فساد، گفت: الکترونیکی کردن پروسه و اموراداری، سرعت بخشیدن به این امور و عدم دخالت عامل انسانی در این پروسه‌ ها می‌ تواند راهکار علمی پیشگری با فساد باشد. وقتی پروسه انجام امور اداری چند روزه باشد و با دخالت عامل انسانی انجام گردد، طبیعی است که انتظار وقوع فساد در آن نهاد و سازمان باشیم.
وی گفت: باید نیروی انسانی سالم و مقید به قوانین در پست‌ های حساس مدیریتی و کارشناسی قرار بگیرند و معیشت آن ها تامین باشد و گرنه باید شاهد فساد و تبعیض باشیم و مهمتر از آن ها موضوع برخورد با مفسدان است و تا زمانیکه برخوردها جدی و شدید نباشد فساد ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران، هم چنین در مورد افرادی در مجلس و برخی از نهادها که مخالف اقدامات وزیر راه و شهرسازی در راستای شفاف سازی‌ ها هستند و سعی بر حذف آخوندی را دارند، افزود: مجلس مستثنی از این موضوعاتی که عنوان کردم نیست. در همه بخش‌ های کشور شاهد تبعیض هستیم. متاسفانه قوانین کشور با یک دیگر تعارض عمیقی دارند و مجلس هم در زمانیکه باید قانون را اصلاح می ‌کرد نسبت به این کار اقدام نکرد و به موقع نسبت به اتفاقات نظارت نداشت.
خرم یاد آور شد: متاسفانه هر کسی بدنبال منافع خود است و همین سبب ایجاد یاس و ناامیدی در کشور شده است و این مشکلات عمیق هم با گفتار درمانی حل نمی گردد.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مهر ۹۷
925 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0