تخلف مالی پانزده میلیاردی در سازمان نظام مهندسی تهران سیدهادی بهادری

قدمت بیست و دو ساله قانون؛ عامل اصلی در بروز تخلف نظام مهندسی

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: قانون کنونی نظام مهندسی و کنترل ساختمان مربوطه به بیست و دو سال پیش است که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

کد خبر: 970708030 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مهر ۹۷ - ۶:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: قانون کنونی نظام مهندسی و کنترل ساختمان مربوطه به بیست و دو سال پیش است که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

قدمت بیست و دو ساله قانون؛ عامل اصلی در بروز تخلف نظام مهندسی

قدمت بیست و دو ساله قانون؛ عامل اصلی در بروز تخلف نظام مهندسی

قدمت بیست و دو ساله قانون؛ عامل اصلی در  بروز تخلف نظام مهندسی/بخش نامه وزیر راه برای ممنوعیت حضور دولتیها در نظام مهندسی

 

سیدهادی بهادری، بر لزوم اصلاح ساختار سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان تأکید کرد و افزود: کمیسیون عمران مجلس در چندین هفته اخیر، نشست های مکرری را برای بررسی وضعیت نظام مهندسی کل کشور برگزار نمود و در نهایت بر این مسئله تأکید شد که با توجه به نواقص قانون نظام مهندسی، باید این قانون اصلاح گردد.
وی با عنوان این که قانون فعلی نظام مهندسی و کنترل ساختمان مربوطه به بیست و دو سال پیش است، ادامه داد: امروز این قانون دچار مشکلات و خلاء های قانونی بوده و در بسیاری از موارد با قانون نظام فنی و اجرایی تناقض دارد، از این رو نمایندگان مجلس بدنبال حل این مسائل هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به شرایط کار در جامعه مهندسی و بالا بودن میزان بیکاری در این حوزه، خیلی ضروری است که مهندسان جوان جایگزین مدیران قدیمی گردند، امروز بسیاری از مدیران، شغل دولتی داشته و در حین فعالیت در حوزه ساخت و ساز در سازمان نظام مهندسی نیز دارای سمت هستند.

قدمت بیست و دو ساله قانون؛ عامل اصلی در بروز تخلف نظام مهندسی

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی اخیر بخش نامه ای را در مورد عدم اجازه اشتغال افراد شاغل در سازمانهای دولتی در سازمان نظام مهندسی ارائه کرده، که این موضوع بنظر مثبت و مفید خواهد داد تا افراد تمام تمرکز خود را در یک حوزه قرار دهند.
بهادری خاطر نشان ساخت: در شرایط فعلی طبق قوانین موجود و بخشنامه تضاد منافع، اجازه حضور مدیران شاغل در مناصب دولتی، در انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی داده نشده که این مسئله سبب اعتراض برخی مدیران شده است.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۷
654 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0