اضافه بنا، تخلف مهلک در ساخت و ساز تهران احمد خرم

اضافه بنا، تخلف مهلک در ساخت و ساز تهران

احمد خرم بیان کرد: بیش تر پرونده‌های کمیسیون صد مربوط به اضافه بنا است که شهرداری باید به ان رسیدگی کند و جلوی این کار را بگیرد.

کد خبر: 970708020 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مهر ۹۷ - ۴:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،احمد خرم بیان کرد: بیش تر پرونده‌های کمیسیون صد مربوط به اضافه بنا است که شهرداری باید به ان رسیدگی کند و جلوی این کار را بگیرد.

اضافه بنا، تخلف مهلک در ساخت و ساز تهران

اضافه بنا، تخلف مهلک در ساخت و ساز تهران

اضافه بنا، تخلف مهلک در ساخت و ساز  تهران

ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران در مانور بازرسی از ساختمان های در حال احداث، اظهار داشت: با توجه به این که ساختمانهای در حال احداث، احتمال لطمه زدن به ساختمان های همسایه را دارد ادامه داد: نظارتها بصورت تصادفی صورت میگیرد تا تخلفات آشکار گردد.
خرم گفت: بازرسان سازمان نظام مهندسی براساس مقررات ملی و استاندارد ها اگر تخلفی ببینند به نظام مهندسی و شهرداری اطلاع میدهند تا جلوی تخلفات کارگاه گرفته شود. این پروسه دو سه هفته طول میکشد و در برخی مواقع اصلا رسیدگی نمی گردد، زیرا ماموری که از شهرداری می آید حق الحسابی میگیرد و اجازه ادامه کار را میدهد.
خرم افزود: مهندس بازرس باید گزارش را سریع به سازمان شهرداری ارسال کند که امروزه مهندس ناظر میتواند از محل کار گزارش خود را به نظام مهندسی و شهرداریها بفرستد.
وی تصریح کرد: بازرسیهای مستمر سبب شده تا ناظر، مالک و سازنده هر لحظه منتظر بازرسی از نحوه ساخت و ساز باشد و فضای ذهنی برای سازنده ایجاد گردد تا تخلف نکند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: اکثر پرونده ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ اضافه بنا دارد که در شهرهایی مثل تهران سم مهلکی است اگر مالکی تخلف کند و پانزده درصد اضافه بسازد متری ۲ میلیون تومان باید جریمه پرداخت کند ولی تفاوت آن متری هشت میلیون تومان میشود.
وی گفت: مشکل اساسی این است که تخلفات مشهودی وجود دارد که قانون و مقرراتی برای جریمه آن نداریم ناظری که بر سر کار است نمیتواند کار را متوقف کند این اختیاری است که به شهرداری داده شده است .

اضافه بنا، تخلف مهلک در ساخت و ساز تهران

خرم خاطر نشان کرد: باید دخالتهای انسانی را کم کنیم و همه فرآیندها به صورت الکترونیک و کوتاه مدت گردد زیرا کار طولانی فساد انگیز است.
وی یاد آور شد: برای انتخابات هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها تایید صلاحیت شده ام .
خرم گفت: جامعه را در جریان این امر قرار نداده اند که صد و بیست و هفت برج در تهران روی گسل ساخته شده و شهرداری پروانه صادر کرده است. با وقوع یک زلزله شش ریشتری این برجها نابود می گردد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۷
879 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0