دروغ و خودپسندی در اوایل انقلاب جایی در بدنه مدیریتی کشور نداشت رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بیان کرد:

پنهان کاری وزارت راه در مورد تخلف شهرداری تهران

خُرم با عنوان این‌ که آخوندی در وزارت راه به پایان کار رسیده است، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در بحث جانمایی صد و بیست و هفت برج روی گسل در تهران به این رسیده که شهرداری تخلف کرده ولی فقط به ارائه گزارش محرمانه در دولت اکتفا کرده است.

کد خبر: 970708015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مهر ۹۷ - ۱۲:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،خُرم با عنوان این‌ که آخوندی در وزارت راه به پایان کار رسیده است، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در بحث جانمایی صد و بیست و هفت برج روی گسل در تهران به این رسیده که شهرداری تخلف کرده ولی فقط به ارائه گزارش محرمانه در دولت اکتفا کرده است.

پنهان کاری وزارت راه در مورد تخلف شهرداری تهران

پنهان کاری وزارت راه در مورد تخلف شهرداری تهران

وزیر راه و شهرسازی به پایان کار رسیده است/ پنهان کاری وزارت راه در مورد تخلف شهرداری تهران

وی با عنوان این ‌که برای انتخابات هیئت مدیره سازمان‌‌ های نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها تایید صلاحیت شده‌ام در مورد تعلیق پروانه اشتغال بکار ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی توسط وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: رویه مملکت که وقتی به وحدت رویه تبدیل شد، حکم قانون را پیدا می‌ کند، در اینصورت در مراجع حقوقی و قضایی میگویند وحدت رویه قانون تلقی شده و همه قضات می‌ توانند با استناد به آن رای صادر کنند.
خرم افزود:‌ با رویه معمول صادر کننده حکم می‌ تواند نقض کننده حکم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باشد. ریاست جمهوری حکم ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی را داده و قاعدتا آقای روحانی می ‌تواند این حکم را لغو کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: در روزهای آینده هم معاونت حقوقی ریاست جمهوری و هم دیوان عدالت اداری باید در این رابطه نظر دهد.
خرم افزود: بنظر می‌ رسد لغو حکم قانونی نبوده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه اتفاقی روی داده که وزیر راه و شهرسازی با مسائل مربوط به سازمان نظام مهندسی این گونه برخورد می ‌کند، عنوان داشت: برداشت من اینست که وزارت راه و شهرسازی به این رسیده است که سازمان نظام مهندسی ساختمان یک معاونت وزرات راه باشد.
هرم با عنوان این‌ که وزارت راه در حال حرکت به این سمت است در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌ که آیا می‌ توانند به این هدف برسند، تصریح کرد: ممکن است بتوانند، این‌ که مصلحت است یا منافع مردم در این اقدام است یا خیر. قطعا مصلحت نیست. سازمان نظام مهندسی بسیار بسیار سازمانی وابسته به دولت و دخالت ‌های دولت در آن خیلی زیاد است. این در حالیست که در دنیا این سازمان خصوصی است و در ایران نیمه دولتی است.
خرم با تاکید بر این ‌که سازمان نظام مهندسی ساختمان باید قطعا خصوصی گردد، گفت: وزرات راه و شهرسازی با برخورد هایی که با سازمان نظام مهندسی ساختمان و مسائل شهرسازی داشته به انتهای مسیر خود رسیده است. وزارت راه و شهرسازی در بحث جانمایی برج ‌ها در تهران به این رسیده که شهرداری تخلف کرده ولی در حد گزارش محرمانه در دولت اکتفا کرده است.

پنهان کاری وزارت راه در مورد تخلف شهرداری تهران

وی ادامه داد: جامعه را در جریان این امر قرار نداده‌اند که صد و بیست و هفت برج در تهران روی گسل ساخته شده و شهرداری پروانه صادر کرده است. با وقوع یک زلزله شش ریشتری این برج‌ ها نابود می گردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی، یاد آور شد: طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی اعلام وصول گردیده و برای چهارمین بار است که وی استیضاح خواهد شد. اگر مجلس اینبار به استیضاح او رای ندهد زیر سئوال می ‌رود.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۷
986 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0