باهنر در جلسه خبری بیان داشت؛

می‌ گویند باید با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در میان اقتصاد ‌دان‌های ملی ۲ گروه وجود دارند؛ یکی می‌ گوید باید ارز را تک نرخی کنیم که در این روش عده‌ای زیر خط فقر می‌ روند که باید این را جبران کرد و با یکسان کردن نرخ‌ ها برخی مشکلات حل می گردد. دیدگاه دیگر اینست که با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد.

کد خبر: 970707019 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مهر ۹۷ - ۷:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در میان اقتصاد ‌دان‌های ملی ۲ گروه وجود دارند؛ یکی می‌ گوید باید ارز را تک نرخی کنیم که در این روش عده‌ای زیر خط فقر می‌ روند که باید این را جبران کرد و با یکسان کردن نرخ‌ ها برخی مشکلات حل می گردد. دیدگاه دیگر اینست که با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد.

می‌ گویند باید با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد

می‌ گویند باید با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد

می‌ گویند باید با قوه قهریه اقتصاد  را کنترل کرد/ سعی عده‌ای برای قانع کردن رهبری جهت تشکیل شورای انقلاب/ در انتخابات نظام مهندسی لیستی نمی‌ دهیم

جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز با حضور تعدادی از اعضای این جمعیت برگزار گردید.
در این آیین، محمدباقر قالیباف و محمدرضا باهنر حاضر بودند.
محمدرضا باهنر در آغاز این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ما موقعیت را این طور سنجیدیم که در محضر آقای قالیباف باشیم از این منظر که هم از فرماندهان دفاع مقدس و هم از مدیران موفق کشور بودند و اصولا مسائل جاری کشور را تحلیل و بررسی می‌ کنند.
باهنر ادامه داد: در مورد این داستان اهواز و آن حادته تروریستی نگرانی‌ هایی در کشور در باره امنیت و اطلاعات و اقتداری که وجود دارد پرسش هایی بوجود آمد ولی در کل یک عملیات مهم نظامی نبود البته اگر سیستم اطلاعاتی ما با دقت بیش تری به این آیین توجه می ‌کردند امکان داشت تلفات کم تر باشد و پاسخ مستقیمی به کسانیکه این مسائل را رقم زدند خواهند داد.
وی تصریح کرد: تصوراتی که در جامعه بوجود آمده این است که جنگ، جنگ اقتصادی است ولی جنگ رسانه‌ای خیلی سنگین‌ تر و پر حجم‌تر کار می‌ کند حتی بعضی از آثار را خیلی بزرگ تر از آن چه که هست نشان می‌ دهند.
باهنر افزود: باید نقشه راه داشته باشیم و در باره واقعیات را که هست با مردم صحبت کنیم. سیزده آبان اتفاق جدیدی نمی‌ خواهد بیافتد کارهایی که گفته‌ اند را زودتر آغاز کرده‌اند و این که جامعه منتظر یک اتفاق بزرگ باشند این طور نخواهد بود. ما باید در جنگ اقتصادی روش مناسبی را اتخاذ کنیم.
وی افزود: افکار عمومی هم عوام و خواص نگرانی این اوضاع را پیدا کرده‌اند که اوضاع ول است و کسی اراده‌ای برای این وضعیت ندارد. همه‌ وظیفه‌ مان است که دولت را کمک کنیم و مسیری غیر از دولت وجود ندارد. عده ‌ای دنبال این بودند که آقا را قانع کنند که اوضاع کشور به هم ریخته و شورای انقلاب و چنین چیزهایی بوجود آید ولی رهبری گفتند راهی جز دولت وجود ندارد.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با عنوان این که بعضی از وزارت ‌خانه‌ها الان چند ماه است که وزیر ندارند، تصریح کرد: طرح‌ های جدی وجود دارد و در میان اقتصاد ‌دان‌های ملی ۲ گروه وجود دارند؛ یکی می‌ گوید باید ارز را تک نرخی کنیم که در این روش عده‌ای زیر خط فقر می‌ روند که باید این را جبران کرد و با یکسان کردن نرخ‌ ها برخی مشکلات حل می گردد. دیدگاه دیگر اینست که با قوه قهریه اقتصاد را کنترل کرد.
وی با اشاره به شورایعالی اقتصادی، اظهار داشت: همگرایی قوا با هم باید بیش تر باشد و این ستاد باید بتواند بعنوان قرارگاهی مختار و مدبر ایفای نقش کند.
باهنر یاد آور شد:‌ وزیر راه و شهرسازی و جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات نظام مهندسی وارد شود. ولی توصیه ما اینست که در انتخابات شرکت کنند. جامعه اسلامی مهندسین امسال لیستی را ندارد و از لیستی در انتخابات نظام مهندسی حمایت نمی ‌کند.
منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۷
691 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0