ثبت ژئوپارک اکباتان وارد مرحله اجرایی گردید ریاست سازمان نظام مهندسی معدن همدان

ثبت «ژئوپارک اکباتان» وارد مرحله اجرایی گردید

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن همدان بیان کرد: ثبت «ژئوپارک اکباتان» وارد مرحله عملیات اجرایی گردیده و به زودی کار شناسایی و مطالعه ژئوسایت های آن شروع می گردد.

کد خبر: 970704007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ مهر ۹۷ - ۱۱:۵۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن همدان بیان کرد: ثبت «ژئوپارک اکباتان» وارد مرحله عملیات اجرایی گردیده و به زودی کار شناسایی و مطالعه ژئوسایت های آن شروع می گردد.

ثبت ژئوپارک اکباتان وارد مرحله اجرایی گردید

ثبت ژئوپارک اکباتان وارد مرحله اجرایی گردید

ثبت «ژئوپارک اکباتان» وارد مرحله  اجرایی گردید

محمد بشیر یوسفی بیان کرد: یک گروه متشکل از ۴ تن از مهندسان رشته زمین شناسی و معدن تمام نقاط استان همدان را برای شناسایی ژئوسایتها مورد پایش و بررسی قرار میدهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن همدان ادامه داد: گروه مورد نظر در دوره توجیهی شرکت کرده و در عملیات شناسایی ژئوسایتها یکی از کارشناسان سازمان زمین شناسی کشور بر کار آن ها نظارت میکند.
وی با عنوان این که در این طرح تمام مناطق و جاذبه های طبیعی و تاریخی مورد بررسی قرار میگیرد، پیش بینی کرد : این طرح بمدت شش ماه طول بکشد.
یوسفی خاطر نشان کرد: استفاده از نیروهای بومی و محلی همدان برای شناسایی ژئوسایت ها به علت شناخت و اشرافیت به منطقه سبب کاهش هزینه ها و شتاب گرفتن این طرح می گردد.
ژئوپارک محدوده ای با وسعت کافی و مرزهای مشخص، دارای چندین پدیده بارز زمین شناسی، آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی است که قدرت نقش آفرینی در توسعه اقتصادی حول خود را دارد.

ثبت ژئوپارک اکباتان وارد مرحله اجرایی گردید

این تعریفی است که یونسکو از ژئوپارک ارائه میدهد و هم اینک رویای رساندن رکورد صد و بیست و هفت ژئوپارک به عدد پانصد را در سر می پروراند؛ ایران نیز پا به پای کشورهای دیگر برای افزایش سهمیه خود در این شبکه جهانی گردشگری میکوشد.
کهن شهر همدان یک هزار و هشتصد اثر تاریخی و طبیعی را در دل خود جای داده و جزو پنج نقطه گردشگری نخست ایران محسوب می گردد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مهر ۹۷
1147 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0