برگزاری انتخابات نظام مهندسي در چارچوب قانون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

برگزاری انتخابات نظام مهندسي در چارچوب قانون

عباس آخوندی در نامه اي به ریاست دفتر رئيس جمهور نوشت: انتخابات سازمان نظام مهندسي ساختمان در چارچوب قانون برگزار خواهد شد و تاخير قانوني در اين زمينه امکان پذير نيست.

کد خبر: 970703011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مهر ۹۷ - ۴:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عباس آخوندی در نامه اي به ریاست دفتر رئيس جمهور نوشت: انتخابات سازمان نظام مهندسي ساختمان در چارچوب قانون برگزار خواهد شد و تاخير قانوني در اين زمينه امکان پذير نيست.

برگزاری انتخابات نظام مهندسي در چارچوب قانون

برگزاری انتخابات نظام مهندسي در چارچوب قانون

انتخابات نظام مهندسي در چارچوب قانون  برگزار مي گردد

قرار است هشتمين دوره انتخابات هيات مديره سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان کشور پنجم تا سيزدهم مهرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار گردد.
اکبر ترکان _ مشاور ریاست جمهوري اواخر هفته گذشته در نامه اي به حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني _ ریاست جمهوري درخواست کرده بود که اين انتخابات دو ماه به تعويق افتد.
ریاست جمهوري در پاسخ به درخواست اکبر ترکان براي تعويق دو ماهه انتخابات هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان‌ ها پي نوشت کرد ` شايد تاخير مناسب باشد`.
وزير راه وشهر سازي در نامه خود تاکيد کرد که پيشنهاد مشاور ریاست جمهوري اقدامي نادرست و خلاف قانون و غيرقابل اقدام است، بنابراين، تأخير برابر با قانون امکان‌پذير نيست و براساس برنامه زماني آن اقدام و رأي گيري در چارچوب اجراي قانون در استان ‌هاي مختلف از پنجم تا سيزدهم مهرماه سال جاری انجام خواهد شد.
فرايند، ترتيب و نحوه برگزاري انتخابات هيات مديره‌ هاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان ‌ها از جمله مهلت ‌هاي قانوني برگزاري آن در قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان مصوب هفتاد و چهار و آئين نامه اجرايي آن مصوب هفتاد و پنج و اصلاحات بعدي آن بطور کامل و دقيق درج شده و در ۷ دوره انتخابات قبل ملاک عمل بوده و در اين دوره نيز در دستور کار است.
به اعتقاد عباس آخوندي، نامه مشاور ریاست جمهوري (ترکان) با حواشي ديگر از جمله انتساب رفتار غيرحرفه‌اي به وزارت راه و شهرسازي، احتمال رد صلاحيت مهندسان مخالف با اين رفتارها توسط اين وزارتخانه و در نتيجه بي اعتمادي مهندسان به دولت تدبير و اميد همراه است.
آخوندي در نامه خود، ترکان را پناهگاه گروهي متخلف، زير پاي گذارنده اخلاق و اصول حرفه‌اي مهندسي، امضا فروش و حيف کننده اموال مردم دانسته که بي‌ محابا پيشنهاد اقدام غيرقانوني به ریاست جمهوری ميدهند.
وزارت راه و شهرسازي براساس قانون، نظارت کلي بر انتخاباتي دارد که توسط هياتهاي اجرايي و هيئت ‌هاي نظارت برگزار و نظارت نی گردد.
آخوندي گفت: چنان چه مهندسان به دولت بي اعتماد شوند، ناشي از حمايت ترکان و افراد ديگري در بدنه دولت است که عملا از امضا فروشي، شهرفروشي، نبود کنترل ساختمان و بي‌قانوني حمايت مي ‌کنند، در حاليکه ساختار سلامت تشکيلات مهندسي، بزرگ ترين پشتوانه وزارت راه وشهرسازي و دولت محسوب مي گردد.
قبل از اين «منوچهر شيباني اصل» ریاست هيات نظارت بر هشتمين دوره انتخابات اعضاي هيات مديره سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان از برگزاري اين انتخابات در تمام استانهاي کشور بين پنجم تا سیزدهم مهرماه امسال خبر داد و افزود: زمان دقيق انتخابات در هر استان توسط هيات اجرايي آن استان تعيين شده که بيش ترين فراواني برگزاري اين انتخابات در دوازدهم مهرماه در چهارده استان و ششم مهرماه در شش استان است.

برگزاری انتخابات نظام مهندسي در چارچوب قانون

رئيس هيات نظارت بر هشتمين دوره انتخابات اعضاي هيات مديره سازمان هاي نظام مهندسي ساختمان، گفته بود: اکنون چهارصد و هشتاد و چهار هزار و هفتصد پ شصت و نه نفر مهندس در سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان کشور عضويت دارند که دویست و سی و چهار هزار و هفتاد و یک نفر آنان پروانه صلاحيت حرفه اي دارند.
به گفته شیبانی اصل، تابه حال يک هزار و چهارصد و سی و نه نفر در سی و یک استان براي اين انتخابات ثبت نام کرده اند که سیصد و هفتاد و پنج نفر بعنوان عضو اصلي هيات مديره انتخاب خواهند شد.
وی گفته بود، افراد واجد شرايط بايد براساس مصوبه هيات وزيران شرايط لازم را براي داوطلب شدن در انتخابات هيات مديره نظام مهندسي ساختمان بايد داشته باشند.
هم زمان با سراسر کشور هشتمين دوره انتخابات اعضاي هيات مديره سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان در استان تهران با بيش از صد و بیست هزار نفر مهندس عضو روز دوازدخ مهرماه امسال برگزار مي گردد.

منبع : خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداري

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۷
1160 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0