تصویب کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه یک شنبه این کمیسیون کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان تصویب شد.

کد خبر: 970702005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ مهر ۹۷ - ۹:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه یک شنبه این کمیسیون کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان تصویب شد.

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان

کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش  ساختمان تصویب شد

صدیف بدری در تشریح نتایج جلسه کمیسیون عمران مجلس، اظهار داشت: در جلسه یک شنبه، طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور مسئولان مربوطه از جمله معاون امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی، معاونین وزارت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در این جلسه ماده چهار طرح مذکور بررسی و تصویب شد که بر اساس آن ماده، ترکیب شورای انتظامی برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی مشخص و تعیین گردید.
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان در جلسه کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: قانون پیش فروش ساختمان در سال هشتاد و نه، به تصویب رسید، ولی متاسفانه به دلیل وجود برخی مشکلات در حوزه اجرایی، عملیاتی نگردید از این رو اصلاح آن برای رفع ابهامات و تناقضات قانونی از جمله مالکیت تدریجی، صدور سند قطعی بدون طی مراحل قانونی، شناسنامه فنی و اجرایی و تأخیر موجه و غیرمجوز و پرداخت خسارت از طرف فروشنده، حق فسح قرداد از طرف خریدار خیلی ضروری بود.

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان

بدری یاد آور شد: در جلسه دیروز، کلیات طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید البته مقرر گردید که کمیته مشترک و ویژه ای متشکل از اعضای کمیسیون عمران و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای بررسی این طرح تشکیل گردد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مهر ۹۷
1326 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0