هزینه های خدمات مهندسی سرمایه گذاری است ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

هزینه های خدمات مهندسی سرمایه گذاری است

سیف اله علی نیا با اشاره به اقدامات سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازهای ایمن و ارتقاء کیفیت ساختمانها، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به واسطه فعالیت گسترده ای که در حوزه آموزش کارگران و مهندسان داشت بعنوان دبیرخانه hse در کشور انتخاب گردید و در سال نود و پنج میزبان گردهمایی ملی بودیم.

کد خبر: 970701014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مهر ۹۷ - ۶:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،سیف اله علی نیا با اشاره به اقدامات سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازهای ایمن و ارتقاء کیفیت ساختمانها، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به واسطه فعالیت گسترده ای که در حوزه آموزش کارگران و مهندسان داشت بعنوان دبیرخانه hse در کشور انتخاب گردید و در سال نود و پنج میزبان گردهمایی ملی بودیم.

هزینه های خدمات مهندسی سرمایه گذاری است

هزینه های خدمات مهندسی سرمایه گذاری است

هزینه های خدمات  مهندسی  سرمایه گذاری  است/لزوم به کارگیری مجریان ذی صلاح در ۳ گروه ساختمانی

*مازندران نخستین استان در اجرای HSE
علی نیا گفت: استان مازندران در اجرا و نهادینه ساختن hse در ساخت و سازها در کشور پیشرو است و نخستین استان در کشور هستیم که در مرحله آموزش مهندسان برای بازرسی ایمنی هستیم .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره بر اهمیت فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهیهای عمومی در حوزه ساخت و ساز، بیان داشت: با توجه به این که تخریب ساختمانهای با عمر کم آسیب بسزایی به محیط زیست وارد آورده و اتلاف سرمایه های ملی را بهمراه دارد باید فرهنگ بازسازی جای نوسازی قرار گیرد .
* هزینه های خدمات مهندسی سرمایه گذاری است
وی با عنوان این که هزینه های خدمات مهندسی سرمایه گذاری و ارزش افزوده است، گفت: هزینه های طراحی و نظارت از تمامی هزینه های ساختمان کم تر از ۵/۳ درصد است و این در حالی است که گاهی مقاومتهایی را در جامعه جهت پرداخت این تعرفه شاهد هستیم.
علی نیا تصریح کرد: طبق قانون تمامی ساختمانها باید دارای مجری ذی صلاح باشند اما این اتفاق صورت نمیگیرد و ساختمانهای بالای هشتصد متر دارای مجری هستند که این موضوع نیز در جهت منافع سازنده یا مالک بوده و اگر قرار بود این قانون اجرایی میشد با مقاومت و انبوه اعتراض روبرو میشدیم به همین جهت فرهنگ سازی در حوزه ساخت و ساز یکی از ضروریات در راستای حفظ حقوق شهروندی و منافع بهره بردار است.
وی تاکید کرد: در ماه گذشته مصوبه ای داشتیم که طبق آن تمامی ساختمانهای گروه  ب ، ج و د باید دارای مجری باشند.
*لزوم استفاده از خدمات مهندسی در بخش آسانسور
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ادامه داد: بعضی از اتفاقات ناگواری که در کارگاههای ساختمانی و در حین کار رخ میدهد بیش تر مربوط به سقوط آزاد آسانسور است و علیرغم مکاتبات زیادی که با سازمان استاندارد جهت بهره گیری از ظرفیت کم نظیر نظام مهندسی که دارای چهارصد و پنجاه هزار مهندس در سطح کشور است صورت گرفت اما متاسفانه هر استان محدود به بیست تا سی شرکت شد و این در حالیست که با آموزش مهندسان و استفاده از خدمات مهندسی در این بخش میتوان آمار خسارات را به حداقل رساند.

هزینه های خدمات مهندسی سرمایه گذاری است

وی ادامه داد: پوشش بیمه مسئولیت یکی از اقدامات بزرگ سازمان در بحث حوادث جانی و مالی بود که خوشبختانه از نه سال قبل در مازندران به شکل جامع اجرایی کردیم و طبق این بیمه در سال نود و شش میزان خسارت پرداختی در بخشهای مختلف کارفرما، طراح، ناظر و مجری بالای چهارده میلیارد تومان بود.
*عدم همکاری شهرداریها
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به عدم همکاری شهرداریها و وجود قوانین موازی در دستگاههای استان، اظهار داشت: بخشی از ساختمانها در چرخه ساخت و ساز از سازمان نظام مهندسی عبور نمیکنند و مالکان با مراجعه به شهرداری پروانه ساخت دریافت میکنند که این عدول، معضلات شهرفروشی، عدم تحقق مباحث ایمنی، حفظ محیط زیست و  آسایش شهروندان را بهمراه دارد.
علی نیا یاد آور شد: جهت دستیابی به ایمنی که مورد رضایت جامعه باشد باید همکاری و تعامل مطلوب فی ما بین کلیه دستگاههای مرتبط در حوزه ساخت و ساز صورت پذیرد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مهر ۹۷
951 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0