استفاده از ظرفیتهای معدنی رونق تولید و اشتغال بدنبال دارد ریاست نظام مهندسی معدن استان هرمزگان بیان کرد:

استفاده از ظرفیتهای معدنی رونق تولید و اشتغال بدنبال دارد

ریاست نظام مهندسی معدن هرمزگان، معدن را یک مزیت بسیار مهم اقتصادی برای کشور دانست و افزود: استفاده از ظرفیتهای معدنی این استان می تواند منجر به رونق تولید و اشتغال گردد.

کد خبر: 970701009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مهر ۹۷ - ۴:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست نظام مهندسی معدن هرمزگان، معدن را یک مزیت بسیار مهم اقتصادی برای کشور دانست و افزود: استفاده از ظرفیتهای معدنی این استان می تواند منجر به رونق تولید و اشتغال گردد.

استفاده از ظرفیتهای معدنی رونق تولید و اشتغال بدنبال دارد

استفاده از ظرفیتهای معدنی رونق تولید و اشتغال بدنبال دارد

استفاده از ظرفیتهای معدنی رونق  تولید و اشتغال بدنبال دارد

محمد مقیمی در نشست با مدیرکل استاندارد هرمزگان، تصریح کرد: معدن از ظرفیتهای مهم اقتصادی کشور بشمار میرود و ارزش افزوده ایجاد شده در این بخش میتواند در شرایط فعلی کشور کمک کننده باشد.
مقیمی گفت: سازمان نظام مهندسی، سازمان فنی و علمی است که بر مبنای قانون از سال هشتاد و یک تشکیل شده است.
وی یکی از مهمترین رسالت سازمان نظام مهندسی معدن را توانایی علمی و فنی و تعامل میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه‌ های صنفی و مهندسی فعال در حوزه معدن دانست.
وی، توسعه بهره وری از مواد معدنی و جلوگیری از برداشت غیر اصولی معادن را از دیگر وظایف سازمان نظام مهندسی ذکر کرد.
**سازمان نظام مهندسی هرمزگان نهصد و بیست عضو دارد
رییس نظام مهندسی معدن هرمزگان با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: ساختار بخش معدن کشور دارای ارزش افزوده بالا و اشتغالزایی مناسب است و با استخراج و فرآوری معادن میتوان درآمد قابل توجهی برای هرمزگان ایجاد کرد.
وی افزود: هم اکنون نهصد و بیست نفر عضو این سازمان هستند که از این تعداد صد و نود نفر دارای پروانه اشتغال و تعیین صلاحیت شده اند.
این مسوول ادامه داد: این تعداد عضو در سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان شامل مهندسان معدن، زمین شناس، نقشه بردار و مهندسی متالوژی هستند.
وی در ادامه اظهارات خود یکی از مهمترین اقدامهای سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان را ارزیابی امنیت معدنها دانست که برای این مهم استفاده از مسوول فنی در همه معادن ضروری است.

استفاده از ظرفیتهای معدنی رونق تولید و اشتغال بدنبال دارد

به گفته رییس نظام مهندسی معدن هرمزگان، معادنی که دارای مسوول فنی نیستند در صورت بروز هرگونه حادثه مسوولیت آن بر عهده بهره بردار است.
مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز بیان کرد: امکان استفاده از ظرفیتهای نظام مهندسی معدن به سبب تخصص و رشته های گوناگون وجود دارد.
عیسی باقرزاده همایی، تصریح کرد: در حوزه آموزش برای مدیران کنترل کیفیت شن و ماسه امکان تعریف دوره هایی مربوط به ماشین آلات معادن، آب وجود دارد و برای دوره های بازآموزی و کارشناسی استاندارد نیز میتوان از قابلیتهای نظام مهندسی معدن استفاده کرد.
باقر زاده در خاتمه خواستار تهیه استانداردهای لازم در حوزه های مختلف معدن این استان و تصویب آن از طرف سازمان ملی استاندارد شد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مهر ۹۷
1435 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0