پنهان کاری وزارت راه در مورد تخلف شهرداری تهران مشاور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان داشت:

ابعاد جدیدی از فساد در نظام مهندسی ساختمان تهران

حمیدرضا خوشدل با اشاره به این که ۳ نفر در این سازمان متهم به انجام جرم خیانت در امانت به مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان هستند، عنوان کرد: ضعف سیستم‌ های نظارتی و مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سبب وقوع این جرم شده است.

کد خبر: 970624007 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ شهریور ۹۷ - ۱۲:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حمیدرضا خوشدل با اشاره به این که ۳ نفر در این سازمان متهم به انجام جرم خیانت در امانت به مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان هستند، عنوان کرد: ضعف سیستم‌ های نظارتی و مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سبب وقوع این جرم شده است.

ابعاد جدیدی از فساد در نظام مهندسی ساختمان تهران

ابعاد جدیدی از فساد در نظام مهندسی ساختمان تهران

ابعاد جدیدی از فساد در نظام مهندسی  ساختمان تهران

وی با اشاره به این که اتهام جرم خیانت در امانت به ۳ نفر از کارمندان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران وارد است، اظهار داشت: ۲ نفر از این ۳ نفر در قسمت امور مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مشغول به‌ کار بودند.
خوشدل ادامه داد: فرد اصلی که مرتکب خیانت در امانت شده است، عضو هیأت مدیره و خزانه ‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است که با سوء استفاده از جایگاه خود سبب شده است تا در مورد فساد هفت و نیم میلیارد تومان، به خیانت در امانت متهم گردد.
مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: تا کم تر از ۱ ماه آینده انتخابات جدید هیأت‌‌ رئیسه‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار خواهد شد و با این اتفاق تمام بیست و پنج نفر عضو هیأت‌‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تغییر خواهند کرد.
خوشدل تصریح کرد: ضعف مدیریتی در نظارت و امور مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران سبب شده است تا این اتفاق رخ دهد. هر چند نباید از ذکر این موضوع مهم غافل گردیم که این اتفاق برای اولین بار نیست که در حوزه نظام مهندسی ساختمان رخ می ‌دهد.
مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان ساخت: ۳ نفری که در پرونده هفت و نیم میلیارد تومان، متهم به خیانت در امانت شده‌‌اند، در شرایط فعلی با قرار وثیقه قانونی آزاد هستند تا دادگاه به اتهام آن ها رسیدگی کند.

ابعاد جدیدی از فساد در نظام مهندسی ساختمان تهران

پیشتر مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه ‌و شهرسازی در جلسه خبری خود به برداشت غیرقانونی از حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اشاره کرده بود و از آن بعنوان «سوء جریان مالی» عنوان و بیان کرده بود:‌ در این ماجرا بیش از ۷ میلیارد تومان از حساب سازمان نظام مهندسی استان تهران برداشت شده است که با اطلاعات اولیه برخی مهندسان توسط دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی کشف و پی گیری آن از این دفتر آغاز گردید.
منوچهر شیبانی اصل با عنوان این که این برداشت غیرقانونی بلافاصله به مراجع دارای صلاحیت گزارش شد و از ادامه آن جلوگیری بعمل آمد، ادامه داد:‌ برخی ادعا می‌ کنند این تخلف را به‌ صورت داخلی کشف کرده‌اند که خلاف واقع است.
شیبانی اصل عنوان کرده بود: اگر وزارت راه و شهرسازی مداخله نمی ‌کرد، چه‌ بسا این روند همچنان ادامه داشت. این مبلغ ۷٫۶ میلیارد تومان به حساب ۲ نفر واریز شده بود که دوره برداشت حدود بیست و پنج روز و در قالب چهارده فقره چک صورت گرفته است؛ این چک ‌ها ۲ امضا داشته ‌‌اند که ظاهراً یکی از چک ‌ها با یک امضا پرداخت شده است.
منبع : خبرگزاری آنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ شهریور ۹۷
1125 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0